یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

معاون آموزش حوزه علمیه همدان از برگزاری طرح ارتقای علمی، نشاط معنوی با هدف تقویت ادبیات عرب و تکمیل نواقصی پایه های قبل طلاب در ملایر خبر داد.

حجت الاسلام فراهانی در گفتگو با سرویس استان های خبرگزاری حوزه گفت: در گردهمایی معاونین آموزش حوزه های علمیه سراسر کشور در مشهد جهت همسان سازی طلاب و رفع نواقص درسی آنان تبادل نظر شد، تا جهت رفع مشکلات طلاب در این خصوص برنامه ریزی شود.

وی افزود:‌ حوزه علمیه همدان طرح ارتقای علمی،‌ نشاط معنوی را با تصویب حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه شهرستان ملایر به اجرا درآورد.

معاون آموزش حوزه علمیه همدان با بیان این‌که این طرح کشوری است و در آن طلاب سراسر کشور می‌توانند شرکت کنند، گفت: هم اکنون حدود 100 نفر از طلاب سراسر کشور از استان‌های مختلف در این طرح شرکت دارند.

حجت‌الاسلام فراهانی با اشاره به این که هدف و ماهیت اصلی این طرح رفع مشکلات تحصیلی طلاب از جمله جبران نواقصی پایه های قبلی و تقویت ادبیات عرب است ، گفت: 5 نفر از اساتید که دو نفر آنان از قم اعزام شده اند،  امر تدریس طلاب را در این مدت به عهده دارند.

وی افزود: در کنار دروس حوزوی، برنامه‌های جنبی دیگری از جمله تجوید الصلوة،  و احکام بصورت عملی به طلاب آموزش داده می‌شود.

حجت‌الاسلام فراهانی خاطرنشان ساخت: طرح تابستانی ویژه طلاب پایه های اول تا سوم در یکی از مدارس علمیه شهرستان همدان و مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج در حال برگزاری است که هم اکنون حدود 100 نفر ازطلاب استان نیز در این طرح شرکت نموده اند.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه طرح تابستانی در مدرسه علمیه مریانج سال‌های قبلی موفقیت آمیز بوده،‌ امسال نیز این طرح به صورت کارگروهی و تحقیقی پژوهشی در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha