پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی مهدویت را موضوعی جهان شمول و مشترک بین همه ادیان الهی عنوان کرد و بر اتحاد و وحدت با این محور تاکید کرد .

به گزارش خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه از گیلان، دکتر رحیم پور ازغدی در مراسمی که با عنوان انسانیت و آخر الزمان در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: آنچه امروز در عرصه هاي مختلف جهاني از جمله هنري و سينمايي در رابطه با بحث آخرالزمان شاهد آن هستيم بيشتر در جهت پيشبرد اهداف و اغراض كشورهاي سلطه طلب برنامه ريزي شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به نوع تلفظ آخرالزمان اين عبارت به دو معنای "پایان زمان " و "آن زمان دیگر" قابل استعمال است، ادامه داد: در واقع در دوران قبل از رسیدن به این مرحله و به اصطلاح دوران آخرالزمان، حوادث و تلاطم هایی در جهان اتفاق خواهد افتاد كه نظير آن هرگز در جهان اتفاق رخ نداده است.

دکتر رحیم پور ازغدی با رد اين پندار كه موضوع آخر الزمان تنها مسئله اي مربوط به اهل تشيع است، خاطرنشان كرد: تنها سيوطي يكي از علماي اهل تسنن با آوردن 200 حديث بر قطعيت موضوع آخر الزمان تاكيد كرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه كرد: موضوع مهدویت حتی یک موضوع مختص به اسلام نيز نیست و  پیروان ادیان مختلف تخت عناوین و اسماء مختلف به این مسئله اعتقاد دارند  ولذا می تواند محور وحدت قرار گیرد

*مهدویت حاکمیت ناب توحیدی است

وی در رابطه نوع حکومت مهدوی در زمان ظهور ابراز داشت: همواره حاکمیتی که از سوی مکاتب مادی معرفی می شود حاکمیت حزب، نژاد و شخص خاص بر توده های مردم است در حالی که حاکمیتی که اسلام تحت عنوان مهدویت مطرح می کند حاکمیت هیچ فرد و طیفی بر مردم نیست و  این حاکمیت به معنای برقراری حاکمیت الهی و توحیدی برجهان است.

دکتر رحیم پور ازغدی خاطرنشان کرد : در واقع انقلاب امام زمان (عج) به هيچ فرقه و گروهي تعلق ندارد و  اهداف ايشان از استقرار حكومت جهانی، حاکمیت عدل، اخلاق، امنیت، رفاه و برادری برای همه بشر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه که هر کدام از مکاتب مختلف مادي که اکنون به زباله دان تاریخ سپرده شده اند زماني ادعاي برتري فرهنگي و تاريخي را با خود يدك مي كشيدند، گفت: در زمان ما نیز نظریه پردازانی همچون فوکویاما ادعا کرده اند که لیبرال سرمایه داری آمریکا اوج قله بشریت و پایان تاریخ است، در حالی که فقر و مشکلات بی شمار مردم آمریکا و جنبش اخیر ایجاد شده در آمریکا به وضوح باطل بودن این ادعا را اثبات می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
    0 0
    باسلام.مورد استفاده هست الحمدالله.