شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024

عضو مجلس خبرگان رهبری بر نقش و تاثیر عمره و حج در فضای بین المللی تاکید کرد و گفت: حج، ابعاد و تاثیرات بین المللی بسزایی دارد که روحانیان می توانند از این فرصت بهتر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله دری نجف آبادی در شصت و پنجمین جلسه روحانیون کاروان های عمره گزار که در محل استقرار بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه برگزار شد، ابراز داشت: اعزام حدود 800 هزار عمره گزار و 100 هزار زائر به سرزمین وحی را بهترین فرصت تبلیغی دانست.

وی گفت: یکی از برکات انقلاب، نظام و شهدای انقلاب اسلامی، اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی است که خوشبختانه هر سال شاهد حضور باشکوه شیعیان در این سرزمین هستیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد:  باید برنامه ریزی و بهره برداری درستی شود تا از این فرصت استثنایی بهترین بهره ها را گرفت؛ البته ستاد عملیات عمره مفرده و بعثه مقام معظم رهبری برنامه های مختلف را انجام می دهند و به خوبی این حرکت خروشان و با عظمت را در سطوح مختلف مدیریت می کند.

وی حج و گستره اعزام زائران به سرزمین وحی را بسیار با عظمت دانست و تاکید کرد: حضور زائران از گویش ها و سنین مختلف در یک سرزمین و هماهنگی آن ها جهت انجام مناسک و برنامه های فرهنگی نیاز به برنامه ریزی کلانی دارد که خوشبختانه با این حجم اعزام ها، تاکنون موفقیت خوبی را در عمره و حج شاهد بودیم و امیدواریم این روند نیز ادامه داشته باشد.

آیت الله دری نجف آبادی برخی نواقص موجود در حج و عمره را طبیعی برشمرد و افزود: کار اعزام زائران با این گستره گرچه برکات و توفیقاتی را برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم کرده است، اما گاهی برخی کاستی ها دیده می شود که امیدواریم با حل همان مشکلات اندک شاهد حضور بیشتر و گسترده زائران در این سرزمین باشیم.

وی از روحانیان به عنوان قافله سالار کاروان های عمره یاد کرد و یادآور شد: باید شما در بعد اخلاقی، علمی و عملی الگوی رفتاری زائران باشید زیرا نوع رفتار شما آثار ماندگاری خواهد داشت.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به ظلم و ستم حاکمان جور به ملت های مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: امروز بشیریت از ظلم و بی عدالتی رنج می برد.بسیار از ظلم ها که در جهان رخ می دهد به خاطر بی عدالتی حاکمان ظالم است.

وی تصریح کرد: ظلم به حدی رسیده است که ظالمان به دنبال محروم کردن جمهوری اسلامی ایرانی از حقوق اولیه آن هستند. متاسفانه حتی توان غنی سازی به ایران نمی دهند در حالی که این یک حق طبیعی برای کشور ما به شمار می آید. امروز بسیاری از گرفتاری ها و مشکلات در جهان بدون حل باقی مانده است، اما استفاده ایرانی از حق طبیعی اش را مشکل می دانند که این نوع برخوردهای متضادانه برای انسان تعجب آور است.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام و المسلمین خادمی نماینده بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه ضمن تاکید مجدد برحضور مستمر و دائمی روحانیون در جلسات بعثه، این برنامه را از سیاست های بعثه برشمرد و اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر امکان حضور زائران ایرانی در قبرستان ابوطالب فراهم شده است و روحانیون کاروان ها می توانند از این فرصت استفاده کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha