پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
آیت الله دری نجف آبادی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به طرح موضوع تک خوانی زنان در کشور گفت: شأن دستگاه اجرایی نیست که به‌خاطر چنین عواملی در برابر علما، مراجع و ملت موضع‌گیری کند.

آیت‌الله  قربانعلی دری نجف‌آبادی، ظهر امروز در حاشیه نشست خبری همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  با انتقاد از مسایل  اخیر فرهنگی کشور، مخصوصاً  تک خوانی زنان و هم چنین با اشاره  به اعتراض مراجع تقلید به طرح این موضوع در جامعه، اظهارداشت: تک‌خوانی یا همراه‌خوانی زنان و همچنین اختلاط زن و مرد در اجرای برنامه‌های موسیقی خلاف شرع بوده و موضوع روشنی است و البته جایگاه مسئولین اجرایی هم نیست که در این مسائل موضع بگیرند و یا فتوا دهند.

 وی با تاکید بر این‌که دستگاه اجرایی باید مجری بوده و  نباید مفتی باشد؛ چرا که بین مفتی و مجری تفاوت‌های زیادی وجود دارد، گفت: دولت باید همواره نظر مراجع و دغدغه های آنان را در نظر داشته باشد.

امام جمعه اراک با بیان این‌که دولت باید معیارهای شرعی و اخلاقی را به‌صورت کامل رعایت کند، تصریح کرد: دولت باید در قبال مسائلی که مراجع، حوزه‌ها و بزرگان دین نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهد توجه کند، مسائلی همچون حجاب، موسیقی، تک‌خوانی و همراه خوانی یا هر صورت دیگر، در شأن دستگاه اجرایی نیست که به خاطر آن در برابر علما، مراجع و ملت موضع‌گیری کند و افراد هم نباید سلیقه شخصی‌شان را به ملت تحمیل کنند.

وی با تاکید بر این‌که ملت ایران پای دو اصل امام حسین(ع) و امام صادق (ع) ایستاده‌اند، بیان داشت: ملت ایران برای حفظ اصولشان شهدای زیادی را نثار کرده، پای همه اصول خود ایستاده‌اند و همواره از مرجعیت تبعیت کرده‌اند، در این زمینه نیز اگر کسی سلیقه‌ای دارد، آن را در خانه خود و برای خانواده‌اش اجرا کند و سلیقه‌اش را به ملت تحمیل نکند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در پایان با ابراز رضایت از حاکم شدن آرامش نسبی در کشور در بحث اقتصاد، فرهنگ را دغدغه همه ملت ایران  دانست و اذعان داشت: رئیس جمهور هم می‌داند فرهنگ، دغدغه جدی و همه جانبه همه است و فقط دغدغه مقام معظم رهبری نیست؛ مراجع تقلید، خبرگان، علما و متدینین انتظار دارند که وقتی یک شخص  روحانی در رأس کشور هست، دغدغه‌های عمیق دینی مردم را پاس بدارد و قطعاً نیز پاس می‌دارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha