شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
حجت‌الاسلام دری

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باقی بماند، گفت: فرهنگ جهادی دفاع مقدس باید در تمامی بخش ها و ارگان های کشور مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله دری نجف آبادی،پیش از ظهر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی از منظر دین، در سالن همایش های شهرداری قم، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی نباید در حد شعار باقی بماند، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، فرصت گرانبهایی برای روحانیت و حوزه های علمیه ایجاد شده که اگر قدر آن را ندانیم فرصت ها از دست خواهد رفت و دچار خسران خواهیم شد.

*موانع پیشرفت

 وی، تن پروری، تنبلی و سستی و اسراف و تبذیر را از موانع رسیدن به پیشرفت در جامعه عنوان کرد و افزود: مبانی غنی دینی امتیازی برای کشور است، ولی باید با مجاهدت علمی، نظری و عملی در همه عرصه‏ها، اهداف متعالی را محقق کنیم.

امام جمعه اراک تصریح کرد: برای تحقق آرمان های بلند، مجاهدت همه جانبه لازم است و باید در همه ابعاد علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی پیشرفت کرد و در همه این ها تلاش افراد دو چندان گردد.

آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر این که مدیریت جهادی باید فساد ستیز و خستگی ناپذیر باشد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در تمامی بخش ها و ارگان های کشور مورد توجه قرار گیرد، هزینه ها باید کم و کارآمدی حداکثری باشد.

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به افق سند چشم‏انداز کشور که برای پیشرفت کشور تنظیم شده است ابراز داشت: نظام ما باید به الگویی کارآمد و مؤثر برای کشورهای منطقه تبدیل شود و تحقق این مهم با تلاش مضاعف، عزم ملی و مدیریت جهادی حاصل می شود.

*اهمیت عزم ملی

عضو خبرگان رهبری، درباره عزم ملی و اهمیت آن در یشرفت جامعه، گفت: فرد با عزم و اراده می تواند تاثیر گذار باشد و اگر یک ملت با عزم و اراده حرکت کنندپشت دشمن را به لرزه در خواهند آورد.

وی، مدیریت جهادی را اصل مهم در رسیدن به جامعه آرمانی معرفی کرد و ابراز داشت: فرهنگ دفاع مقدس باید در همه جهات مورد توجه قرار گیرد و طبق فرمایش امام علی(ع) حرکات جهادی هزینه کم و خروجی بالا دارند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به وجود سرمایه بالای علمی، ارزشی و معنوی جامعه، تاکید کرد: برخی کشورها فعالیت اقتصادی خود را همراه با کشور ما آغاز کردند و علی رغم تهی بودن از ارزش های اسلامی به قله های اقتصادی نائل شدند و این نشان از عزم و تلاش بی وقفه آنان است.

*نقش حوزه در اقتصاد مقاومتی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، کاهش هزینه های مصرف را بسیار مهم دانسته و افزود: در اقتصاد باید در سه محور تولید، توزیع و مصرف حرکت کنیم و هزینه های تولید را کاهش دهیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش حوزه های علمیه در تحقق اقتصاد مقاومتی، یادآور شد: نقش حوزه های علمیه در زمینه اقتصاد بسیار مهم است و شهر قم به لحاظ حساسیت های بالای خود باید از هر نظر الگو و نمونه باشد.

آیت الله دری نجف آبادی در پایان تصریح کرد: مراکز تحقیقاتی و پژوهشی باید در همه زمینه تحقیقاتی و پژوهشی نظرات کارشناسی خود را ارائه دهند تا جامعه بتواند به سوی پیشرفت و تعالی گام بردارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha