شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آیت‌الله دری

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گروهک داعش را خطر جدی برای جهان اسلام دانست و بر مقابله هوشمندانه با این گروهگ تروریستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اراک، آیت‌الله دری نجف‌آبادی، امروز در نشست اخلاقی مدیران استان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، طی سخنانی، با اشاره به حواث اخیر عراق، گروهک داعش را برای جهان اسلام یک خطر جدی دانست و اظهارداشت: در این برهه از تاریخ بحث ترک ، کرد، شیعه و سنی نیست؛ بلکه سخن از اتحاد و آبروی اسلام است و در این راه باید بسیار هشیار باشیم و از فتنه‌های آمریکا در این جریان ضداسلامی غفلت نورزیم.

وی در ادامه سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، با اشاره به بیانات امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، اظهارداشت: رمضان ماه استجابت دعا و ضیافت الهی بوده و خداوند همه را به میهمانی خویش دعوت کرده است .

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، با تأکید براینکه این میزبانی متفاوت با سایر میزبانی‌هاست، ادامه داد:‌ مقامات اولیا‌ خداوند در بهشت با شنیدن قابل فهم نیست و باید دید تا به درک درستی از وعده‌های خداوند به بندگان ویژه‌ خود دست پیدا کنیم ؛ پروردگار یگانه وعده‌ بهشت را به میهمانان خود در ماه ضیافت داده که این مهم بسیار با ارزش است.

امام جمعه اراک، تأکید کرد: امکان درک این عوالم برای برخی وجود دارد به شرط اینکه مجاهدت فی سبیل‌الله را در رأس برنامه‌های خود قرار دهیم، این مجاهدت باید مجاهدت واقعی که همان مجاهدت با نفس است باشد نه فقط اینکه به زبان آوریم و عامل نباشیم.

آیت الله دری نجف‌آبادی، با اشاره به شیوه‌ امام(ره) در مجاهدت فی سبیل‌الله، ادامه داد: اهل ذکر بودن از ویژگی‌های یک انسان کامل است و اگر هدف ما جلب رضای خدا و دوری از مادیات زود‌گذر باشد می‌توان در همین دنیا به مقامات بالایی دست یافت که ویژه‌‌ بندگان مخلص خداوند است.

وی، با بیان اینکه راه اسلام راه عطوفت و مهربانی است ادامه داد: این مسیر همان راهی است که پیامبر خداوند برای هدایت بندگان داشت و ایشان با همین راه بسیاری را به اسلام دعوت کرد و توانست دین الهی را با مهربانی و عطوفت گسترش دهد.

این استاد حوزه، با تأکید بر اینکه این شیوه مختص بزرگان اسلام است، گفت: ما نیز به‌عنوان پیروان این دین و سیره‌ی الهی باید ادامه‌دهندگان این روش باشیم و در این راستا باید دل خود را از آلودگی‌ها پاک کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره واقعه‌ کربلا، ادامه داد: هرقدر یاران امام حسین(ع) بیشتر به شهادت می‌رسیدند به وعده‌ الهی نزدیکتر می‌شدند و چهره‌ امام(ع) از طمأنینه سرشار بود، امروز ما نیز به‌عنوان مدیران این مرز و بوم باید در راه پیشرفت فرهنگ و تعالی مردم تلاش کنیم و دل به کار بسپاریم و بزرگان دین را سرلوحه‌ کار خود قرار دهیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha