شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 283489
۲۸ تیر ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۹

رئیس هیات مدیره تجمع علمای مسلمین لبنان گفت: در حال حاضر فتنه مذهبی به اوج خودش رسیده است و دشمنان به دنبال برادرکشی در جامعه مسلمین هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه شیخ حسّان عبدالله عصر امروز در ابتدای دیدار اعضای ارشد تجمع علمای مسلمین با حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: این نهاد علمایی، 31 سال قبل در لبنان تشکیل شده و در زمینه وحدت اسلامی و مقابله با دمشن صهیونیستی گام برداشته است. هم اکنون این تجمع، 220 عضو متشکل از علما و روحانیون شیعه و اهل سنت دارد که به طور هفتگی جلسه دارند و اتحاد خوبی را به نمایش گذاشته اند.

وی یادآور شد: وقتی اسرائیل به جنوب لبنان حمله کرد، دیدیم که اگر علما متفرق باشند نمیتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم لذا این تجمع، شکل گرفت تا در برابر دشمن خونخوار پیروز شویم.

شیخ حسان عبدالله به تلاش های دشمن برای فتنه انگیزی مذهبی اشاره و تصریح کرد: آنها نه شیعه را میخواهند نه اهل سنت را، بلکه تنها به دنبال حفظ منافع رژیم صهیونیستی هستند. آنها بعد از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه، سیاست انگلیسی ها موصوم به تفرقه بینداز و حکومت کن را دنبال می کنند.

وی تشکیل اتحادیه علمای شام را گامی موثر در برابر فتنه انگیزی های مذهبی و تلاش برای تضعیف مقاومت دانست و گفت: این اتحادیه اخیرا آغاز به کار کرده است و امیدواریم به زودی شامل علمایی از کشورهای سوریه، لبنان، اردن، عراق، فلسطین و مصر باشد.

رئیس هیات مدیره تجمع علمای مسلمین لبنان در خصوص حوادث سوریه گفت: شاهد همبستگی غرب برای انتقام از سوریه هستیم و علت اصلی در فشارهایی که به سوریه وارد می شود، حمایت این کشور از خط مقاومت است و آنها می خواهند این خط را بشکنند.

وی با تمجید از مواضع حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: شما منادی وحدت هستید و ما از ارشادات و راهنمایی های شما استقبال می کنیم.

شیخ مصطفی ملص عضو هیات امنای تجمع علمای مسلمین لبنان هم در ابتدای این دیدار گفت: دومین بار است که با شما دیدار داریم و هر بار، پایداری و ایمان ما نسبت به خط و روشی که انتخاب کرده ایم یعنی وحدت اسلامی بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه باید این اندیشه و فرهنگ را گسترش دهیم گفت: در شرایط حساسی به سر می بریم؛ متاسفانه وهابی ها و تکفیری ها اموال زیادی را در اختیار دارند و به صورت غیر محدود در کشورهای مختلف تبلیغ می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha