دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی خواستار ارتقای سطح حمایت ها از مراکز پاسخگویی به سوالات دینی مردم شد.

حجت الاسلام و المسلمین مخدوم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار داشت: فعالیت این گونه مراکز در کمک به دین داری مردم و رشد باورهای اعتقادی آن ها بسیار تاثیرگذار است و لذا باید زمینه ای فراهم کرد که از ظرفیت دسترسی مردم به آن ها و حوزه فعالیت هایشان بیشتر شود.

وی با اشاره به رشد سوالات و شبهات مردم افزود: به طور معمول در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان ، بیشترین فروانی سوالات مردم از این مرکز مربوط به احکام شرعی می باشد که البته این موضوع معمولا هر سال تکرار می شود.

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی ابراز داشت: متاسفانه ما در ماه مبارک رمضان امسال نتوانستیم ظرفیت خود را در امر پاسخگویی افزایش دهیم که یکی از دلایل این امر می تواند کم بودن حمایت از این گونه فعالیت ها باشد.

وی اضافه کرد: به غیر از بحث احکام شرعی ، به تدریج در دیگر روزهای ماه رمضان، مسایل اخلاقی و اعتقادی ، بیشترین فراوانی سوالات مردمی از مرکز ملی پاسخگویی را شامل می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مخدوم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که وظیفه مراکز پاسخگویی به سوالات دینی ، پاسخ به نیاز و درخواستی است که از مردم به آن ها می رسد، خاطرنشان کرد: به طور طبیعی ، گرایش معنوی مردم و علاقه آن ها به دین داری در ماه مبارک رمضان بیشتر می شود.

وی افزود: در این میان، ما موظف هستیم که از این ظرفیت عظیم به منظور جوابگویی به نیازها و پاسخ به سوالات و شبهات مردمی بیشترین استفاده را بکنیم.

رییس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در خاتمه با اشاره به لزوم بهره برداری از ظرفیت های فراوان ماه رمضان گفت: این ماه مبارک بهترین زمانی است که می شود برای تبلیغ و تبیین آموزه های دینی در سطح جامعه گام برداشت و به خلاها در این باره پاسخ گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha