جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مرند

یک روحانی آمربه معروف توسط شرور سابقه دار در بیمارستان شهرستان مرند با ضربات چاقو مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام اکبر مرندی، رییس دفتر سابق امام جمعه مرند شامگاه 17 دی ماه در بیمارستان مرند در حین امر به معروف و نهی از منکر توسط شرور سابقه دار مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت.

وی که برای عیادت پدر بیمار خود از قم عازم مرند شده بود در بخش بستری بیمارستان رازی مرند در حالی که قصد داشت چند نفری را که در حین جر و بحث با صدای بلند نظم بیمارستان را بهم زده بودند به آرامش دعوت کند از سوی یکی از این اشخاص  ابتدا با مشت و سپس چاقو مورد حمله قرار گرفت. در پی این حادثه وی دچار شکستگی دست و جراحت شدید از ناحیه سر و گردن گردید و در بیمارستان بستری شد.

فرد مهاجم بنام "محمد - ا "با بیش از بیست سابقه این چنینی از افراد شرور منطقه می باشد.

گفتنی است، حجت الاسلام اکبر مرندی از جمله روحانیون فاضل و برادر شهید محمد مرندی از شهدای بنام شهرستان مرند می باشد. وی برای ادامه تحصیلات خارج خود در قم به سر می برد و از محضر آیت الله سبحانی و آیت الله نکونام گلپایگانی بهره می برد.

*مسئولان مقابله جدی کنند

حجت الاسلام اکبر مرندی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در تبریز، تصریح کرد: حوزه علمیه باید در این زمینه اقدام کند، تا شأن لباس روحانیت حفظ شود وگرنه در آینده شاید شاهد تکرار چنین اتفاقات تلخی باشیم.

وی با تشریح کامل حادثه رخ داده عنوان کرد:  پدرم به علت وخامت حالشان در بیمارستان مرند بستری بودند، در ساعت ملاقات که برادر بنده با نگهبان در حال صحبت برای ورود به عیادت بود، این فرد شرور خود را در این صحبت مداخله می دهد، بنده هم که دیدم سر و صدای زیادی در سالن سی سی یو ایجاد شده این فرد را به سکوت دعوت کردم تا آرامش در بیمارستان حاصل شود.

حجت الاسلام مرندی افزود: این فرد شرور مدام به بنده و لباس روحانیت توهین می‌کرد سپس مشتی بر پیشانی من زد که بعدا متوجه شدم با چاقو این ضربه را وارد کرده که من نقش بر زمین شدم، وقتی بلند شدم که دومین ضربه چاقو را به سرم وارد کرد، مجدد خواستم از خودم دفاع کنم که خون بر صورتم جاری شد و سومین چاقو را برگردنم از پشت زد که از حال رفتم و دیگر چیزی را متوجه نشدم.

وی گفت: حاضران می گویند که وی حتی قصد کشتن مرا داشت و می خواست با چاقو ضربات دیگری را بر من وارد کند.

این روحانی عنوان کرد: این فرد، شرور سابقه داری است و تاکنون 23 جرم را مرتکب شده است.

حجت الاسلام مرندی تصریح کرد: با رسیدگی به شکایت در دادسرای مرند، این فرد هم اکنون در زندان به سر می برد،اما متاسفانه رسیدگی جدی صورت نمی گیرد، قاضی این پرونده می گوید برای این فرد دو ماه زندان صادر شده که فرد حق اعتراض دارد و ممکن است این مدت نیز کاهش پیدا کند.

وی تاکید کرد: وقتی در انظار عمومی، به یک فرد شهروند حمله ای می‌کند، باید مسئولان امر بطور جد وارد شوند، و رسیدگی جدی کنند تا چنین افراد سابقه داری از تکرار این حوادث پرهیز کنند.

مسئول دفتر سابق امام جمعه مرند تصریح کرد: زخم های بنده به دلیل اصابت ضربات چاقو، 22 بخیه خورده است، دستم نیز شکسته و در کچ قرار دارد.

*محکومیت تعرض به یک روحانی

برخی نهادها و تشکل ها خواستار برخورد شدید با عامل تعرض به این روحانی شدند. جامعه اسلامی کارمندان مرند و حومه، شورای اسلامی بخش مرکزی شهرستان مرند، شورای اسلامی و دهیاری دولت آباد، شورای حل اختلاف و پایگاه مقاومت بسیج دولت آباد و اهالی ولایتمدار دهستان دولت آباد در محکومیت حمله به حجت الاسلام اکبر مرندی از روحانیون منطقه و لزوم برخورد قاطعانه و محکم با این شرور متعرض بیانیه ای صادر نمودند که متن آن به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حادثه ناگوار و تکان دهنده چاقوکشی و هجوم یکی از اشرار منطقه به روحانی متعهد، مجاهد و انقلابی، در راه اجرای فریضه‌ مهم دینی «نهی از منکر و امر به معروف» و دفاع از حریم امن جامعه و شریعت نبوی در بیمارستان رازی مرند که منجر به شکستگی دست و مجروحیت شدید ایشان گردیده موجب تأثر و تألم شدید اهالی مرند و حومه بالاخص دهستان دولت آباد زادگاه این روحانی خستگی ناپذیر گردید.

در شرایط کنونی که برخی التزامات اسلامی و انقلابی این ملت که با نثار خون پاک هزاران شهید و ایثارگر برپا گردیده مورد هدف قرار گرفته است و از جمله مسأله امر به معروف را با ترفندهای مختلف تضعیف می نمایند و به شعارهای قرآنی و انقلابی بی اعتنایی می کنند و صریحاً عدم تعهد خود را به حفظ این سنت های اسلامی ابراز می دارند، لذا ضمن محکوم کردن این عمل مصرانه همچون سایر اهالی غیرتمند مرند و حومه خواستار این می باشیم که قوه قضائیه و سایر نهادهای انتظامی و امنیتی ذیربط وارد عمل شده و عامل این هتاکی و جنایت شنیع انجام یافته بر علیه این روحانی خدوم شهرستان مرند که برای بسیجیان و خانواده های شهدا غیرقابل تحمل بوده است و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت شکنی ها را تحت تعقیب قرار داده و با برخورد قاطع سریعاً به جزای عمل خویش برساند تا درس عبرتی برای دیگران بوده و این حرمت شکنی و هتاکی ها از جامعه اسلامی پاک شود.

گزارش: بیت اله احمدی

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha