یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

رسانه‌ها با درج مطالب، مقالات و گزارشات مختلف مرتبط با نماز در ارتقاء و نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه تلاش کنند.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در جمع خبرنگاران با تبیین جایگاه نماز در دین مبین اسلام گفت: نماز سیمای دین و بستری مناسب برای تربیت دینی افراد است که اهتمام به آن باعث می‌شود زندگی ما در مسیر حق و حقیقت و رضایت خداوند قرار گیرد.

وی با اشاره به برکات برگزاری اجلاس سراسر نماز در کشور تصریح کرد: تنها اجلاسی که مقام‌معظم رهبری همه ساله پیام ویژه برای آن دارد همین اجلاس است و این نشان از اهمیت و جایگاه ویژه مقوله نماز و نهادینه ساختن آن در ارکان جامعه است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور افزود: در سایه برگزاری همین اجلاس‌ها و تبلیغات برای اقامه نماز، صدها مسجد در کشور احداث شد، ده‌ها هزار نماز جماعت دانش‌آموزی و دانشجویی برگزار و نماز ظهر عاشورا و تاسوعا نیز به برکت همین اجلاس همه ساله و با شکوه خاصی برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در پایان خواستار توجه ویژه مطبوعات و رسانه‌ها به بحث نماز و ترویج فرهنگ والای آن شد و گفت: نماز مانند طنابی محکم برای نجات و بالا رفتن انسان‌ها از منجلاب مشکلات و مصائب و حرکت به سوی تعالی است، لذا رسانه‌ها می‌توانند با درج مطالب، مقالات و گزارشات مختلف مرتبط با نماز در ارتقا و نهادینه کردن فرهنگ نماز در جامعه موثر باشند.

گفتنی است، تاکنون 1300 مقاله از سراسر کشور برای طرح در اجلاس نماز به دبیرخانه ستاد اقامه نماز ارسال شده و قرار است 21 مقاله در اجلاس بیستم مورد تقدیر قرار گیرد.

خاطرنشان می‌شود، اجلاس سراسری نماز 15 و 16 شهریور ماه سال جاری با محورهایی چون معماری اسلامی در ساخت مساجد، بایستی‌های امامان جماعت اخلاق اسلامی و ارائه مدل‌های لازم برای مساجد محلی، در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر کرمانشاه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha