سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

فعالیت امام رضا(ع) در ایران، بیشتر در مناظره تاثیرگذار با ادیان و مذاهب مختلف بود؛ به گونه‌ای که مناظرات امام (ع) با بزرگان ادیان مختلف، پاسخی برای شبهات گسترده امروزی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت‌الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از بانوان و مبلغان حوزه و دانشگاه، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، گفتند: حضرت معصومه(س) به دلیل کراماتی که داشتند به "معصومه" و "کریمه اهل‌بیت(س)" شهرت یافتند.

این مرجع تقلید با بیان این که در تبیین تاریخ، باید موضوع را از نظر زمانی و مکانی و شرایط حاکم تحلیل و بررسی کرد، ادامه دادند: حضرت فاطمه معصومه(س)‌ به ایران هجرت کردند؛ هجرت به این معنی است که دیگر قصد بازگشت نداشتند.

ایشان با  اشاره به  هجرت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به ایران، اظهار داشتند: فعالیت امام رضا(ع) در ایران، بیشتر در مناظره با ادیان و مذاهب مختلف بود که بسیار تأثیرگذار شد؛ به گونه‌ای که  مناظرات امام (ع) با بزرگان ادیان مختلف، پاسخی برای شبهات گسترده امروز است.

این مرجع تقلید با اشاره به این که در فیلم امام رضا(ع) این مناظرات به خوبی انعکاس نیافته بود، خاطرنشان کردند: جا دارد که پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی وارد عرصه شده و در مناظرات این امام همام تحقیق کرده و آن را با زبانی روان در اختیار مخاطبان مختلف قرار دهند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی افزودند: امام رضا(ع) در مناظره با ادیان مختلف، با استناد به کتب و منابع دینی آنها، ادعا های اشتباه آنان را تبیین می‌کردند.

ایشان در ادامه به تلاش استکبار برای به انزوا کشاندن اسلام اشاره و بیان کردند: استکبار تلاش‌های زیادی برای ضربه زدن به اسلام داشته ؛ به طوری که نگاه منفی به زنان، مسئله‌ای است که تهمت‌های زیادی را به اسلام وارد می‌ کنند؛ در حالی که اسلام ارزش انسان‌ها را نه به دلیل مرد یا زن بودن، بلکه در تقوا، علم، اخلاق، ایمان، اعتقادات و... می‌داند.

معظم‌له افزودند:‌ امروز زنان در تربیت جامعه از مردان نقش‌آفرین‌تر هستند و در عرصه‌های مختلفی چون پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، با حضور خود و یا تقدیم کردن همسر و فرزندان، نقش خود را اثبات کردند.

 313/ 15

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha