سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

مسئول بنیاد علمی- فرهنگی هاد بر لزوم تقویت فضای معنوی و اخلاقی و تربیتی در حوزه علمیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین ناصری ، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در جشن ولادت امام رضا (ع) و دهه کرامت که در این موسسه برگزار شد، با اشاره به جایگاه والای کریمه اهل بیت (ع) اظهار داشت: خداوند جاه و جلال و جبروت حضرت فاطمه زهرا(س) را در دنیا به حضرت معصومه (س) داده است و ابراز ارادت به ایشان، تجلی عشق و محبت به اهل بیت (ع) می باشند.

وی افزود: به لطف الهی همه ما سر سفره این بانوی کرامت نشسته و از نعمات آن بهره مند هستیم.

مسئول بنیاد علمی- فرهنگی هاد همچنین با اشاره به این که در شکل گیری این موسسه از دغدغه های بزرگان و مراجع تقلید به ویژه مرحوم آیت الله العظمی بهجت نهایت بهره را برده ایم، گفت: حوزه های علمیه از دیرباز سرمایه های بسیار ارزشمندی داشته اند که ما باید مراقب باشیم خدای ناکرده این سرمایه ها رو به ضعف و تحلیل نرود.

وی بیان داشت: طلاب و فضلای حوزه با وجود فقر مالی و مشکلاتی که داشته اند اما همیشه رضایت خاطر داشته و ارتباط قوی با خدا برقرار کرده اند که باعث شده شخصیت والای اخلاقی و معنوی آن ها حفظ و تامین شود.

حجت الاسلام و المسلمین ناصری در ادامه خاطرنشان کرد: از قدیم کسانی که وارد حوزه می شده اند، با در پیش گرفتن زهد و اخلاق و وارستگی از دنیا ، زندگی کرده و به ویژه با بزرگان حوزه حشر و نشر داشته اند که باید سعی کنیم این فرهنگ در حوزه کماکان با قوت وجود داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم برخورداری از حلم و بردباری در فراگیری فقه اهل بیت (ع) و نشر آن ابراز داشت: بی شک اگر حوزویان در چارچوب زهد و تقوا و معنویت نباشند، به دین و دنیای مردم ضربه و خلل اساسی وارد می شود.

این استاد حوزه تاکید کرد: ما خود را به خدا، دین و فرهنگ اهل بیت (ع) فروخته ایم و با پروردگار معامله کرده ایم که محافظ و مروج دین او باشیم و قطعا این راه نیاز به طهارت و پاکی دارد.

وی گفت: اقبال مردم به حوزه های علمیه ، برنامه ریزی کلان و منظم را می طلبد به ویژه آن که در شرایط کنونی، فصلی زرین تر از زمان حاضر برای ارایه و ترویج معارف اهل بیت (ع) کمتر وجود داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پرداختن بیش از پیش به مباحث اخلاقی در حوزه اظهار داشت: متاسفانه تا حدودی خلا اخلاقی و معنوی و تربیتی در حوزه احساس می شود که همه باید کاری کنیم این خلاها را برطرف نماییم.

مسئول بنیاد علمی- فرهنگی هاد همچنین در خاتمه گفت: اخلاص و تقوا و طهارت و توسل به ائمه اطهار (ع) است که یک طلبه را نگاه می دارد و گرنه علوم حوزوی به تنهایی نمی تواند چنین پایبندی را ایجاد کند.

گفتنی‌است، بنیاد علمی- فرهنگی «هاد» از دو مجموعه مرکز تخصصی اخلاق و موسسه دارلهدی، تشکیل شده و تحت اشراف آیت‌الله ناصری استاد اخلاق حوزه به فعالیت می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha