یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024

حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی برترویج و انتقال فرهنگ نماز و نیایش با بهره گیری از زبان رسانه و هنر به مخاطبان در سراسر دنیا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع خبرنگاران با تاکید برضرورت گسترش پیام معنوی نماز در جهان، گفت: برگزاری جشنواره های فیلم دینی چون نماز و نیایش می تواند به عنوان بازویی توانمند برای مبلغان، به گسترش فرهنگ دینی درجامعه کمک کند.

وی با با بیان اینکه پیام دین، پیام حق، عدالت و معنویت است، تصریح کرد:دین اسلام پیام‌های آرامش بخش و معنوی فراوانی دارد که از آن جمله می شود به پیام های معنوی نماز ونیایش اشاره کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به مهم ترین پیام های دین اسلام و ضرورت گسترش آن درجهان، افزود: نماز ونیایش از جمله پیام‌های مهم دین اسلام است که باید درجهان گسترش یابد.

معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: مبانی نماز و نیایش از ارزش‌های اخلاقی درجامعه برخوردار است که نشان دادن آنها می‌تواند به عمق و محتوای پیام اخلاقی دین کمک شایانی کند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی برضرورت آمیختگی دین با زندگی تاکید کرد و گفت: آمیختگی دین با زندگی، نجات بخش عالم بشریت از بلای سردرگمی و رفتن به عمق تاریکی است.

وی با تاکید برضرورت گسترش فرهنگ نماز و نیایش در جامعه، ابراز داشت: محصول دین را باید به زبان‌های گوناگونی در جهان گسترش داد .

عضوخبرگان رهبری با اشاره به تاثیر مطلوب ترویج فرهنگ نماز و نیایش با زبان رسانه و هنر به مخاطبان، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های دینی مانند جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین امری پسندیده است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: به تصویر کشیدن نماز و نیایش می‌تواند تاثیر مطلوبی در نهادینه کردن فرهنگ دینی در جامعه داشته باشد.

یادآور می شود، پنجمین جشنواره "نماز و نیایش به روایت دوربین" دوم تا پنجم بهمن ماه درسه بخش فیلم، فیلم نامه و عکس در استان قم برگزار می شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha