دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

مساجد در تربیت نیروهای مومن و متعهد برای مقابله با دشمنان پایگاه بسیار قوی است و مسئولان باید به فعالیت‌های فرهنگی آن اهتمام داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرتضی اسماعیلی‌طبا عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه محراب اندیشه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی که فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را در معرض دید عموم می‌گذارد از چند جنبه دارای اهمیت است.

وی افزود: کانون‌های جدید‌ فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به این نمایشگاه از فعالیت‌های چهارصد کانون فرهنگی و هنری مساجد قم که می‌توان آنها را پایگاه‌هایی با تجربه دانست استفاده کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی توجه مسئولین را به مساجد جلب کرده و همچنین باعث آن خواهد شد تا آنها به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه‌هایی برای پیروزی جبهه خودی در جنگ نرم توجه کنند.

وی با بیان اینکه توجه بیش از پیش مسئولان به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در شرایط فعلی از هر دوره‌ای بیشتر است گفت: در دوران فعلی که دوران جنگ نرم و اقتصادی با دشمنان است مساجد می‌توانند در تربیت نیروهای مومن و متعهد برای مقابله با دشمنان عمل کنند.

اسماعیلی‌طبا تاکید کرد کانون‌های فرهنگی مساجد بازوان دینی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی هستند و به همین دلیل لازم است که استانداری‌هاو فرمانداری‌ها از این کانون‌ها حمایت کنند؛ وزارت ارشاد نیز پشتیبانی‌های خود را از این کانون‌ها همچنان ادامه داده و از کانون‌هایی که فعالیت بیشتری دارند حمایت بیشتری خواهد کرد.

وی در پایان بر تقویت بعد فرهنگی در فعالیت‌ها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید کرد و گفت: یکی از جنبه‌هایی که در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توجه کمتری به آن شده جنبه هنری است در حالی که امروز کشور ما به هنرمندانی از جمله فیلم‌نویسان متعهد و بچه‌مسجدی نیاز دارد و ما می‌توانیم در کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد این مهم را عملی کنیم.

29/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha