شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

معاون فرهنگي و آموزشي، پژوهشي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان تصریح کرد: عاشورا بهترین بستری است که مادحان اهل بیت (ع) و مبلغین می توانند از آن برای انتقال مفاهیم و معارف دینی به مردم بهره ببرند.

 حجت‌الاسلام سيد حسين گلميرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در گیلان با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی استان گیلان در ماه محرم اظهار داشت: قبل از فرا رسیدن ماه محرم تاکنون دوره های آموزشی دو تا سه روزه ویژه مداحان هیئت‌های مذهبی از سوی این سازمان در سراسر استان آغازشده است.

 وی  ادامه داد: رعایت حال همسایگان و حقوق شهروندی و بحث ترافیکی شهری و همکاری با نیروی انتظامی از مواردی است که هیئت های مذهبی باید در عزاداری های خود آن را فراموش نکنند.

 معاون فرهنگي آموزشي و پژوهشي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان، با بیان اینکه سبک زندگی ما باید مطابق با آموزه های دینی تنظیم شود، گفت: عاشورا بهترین بستری است که مادحان اهل بیت (ع) و مبلغین می توانند از آن برای انتقال مفاهیم و معارف دینی به مردم بهره ببرند.

 حجت‌الاسلام گلميرزاده سپس با  اشاره به اینکه اخلاق, اولين و مهمترين رمز سربلندي و پيروزي است افزود: مداح اهل‌بیت(ع) قبل از هر چيز بايد به اخلاق اسلامي فکر کند و متخلق به اخلاق الهي باشد.

 وی مقام رضا را از ديگر رموز سربلندي و خوشبختي انسان دانست و تصريح کرد: مبلغين و مداحان به آنچه خداوند تقدير نموده راضي باشند همانطوری که سيد الشهداء نیز در روز عاشورا به پروردگار خود عرض کرد حسين بنده توست، هر آنچه را که تو راضي باشي او راضي است.

 معاون فرهنگي آموزشي و پژوهشي اداره کل تبليغات اسلامي گيلان خاطرنشان ساخت: مداحان داراي جايگاه اجتماعي هستند اگر برخي از امور رعايت نشود و ماديات چشم و گوش ما را ببندد بدون شک به اين جايگاه ارزشمند لطمه وارد مي شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha