شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

جمعی از دانشجویان دانشکده صدا و سیمای بولیوی با حضور در آستان مقدس حضرت معصومه(سلام الله علیها) از بخش های مختلف حرم بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت‌الاسلام سید محمد صادقی آرمان، مدیر روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم در ابتدای این دیدار گفت: حرم مطهر حضرت معصومه(علیهاالسلام) و فضای معنوی حاکم بر آن انسان را به آرامش هدایت می‌کند.

وی وجود این فضای معنوی و آرامش‌بخش را از الطاف خاصه این بانوی بزرگوار معرفی و عنوان داشت: این مکان برای راز و نیاز با معبود یکتا است و مسلمان‌ها را از دور ونزدیک برای عبادت با معبودشان  به این مکان می‌کشاند.

مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل آستان مقدس قم دلیل توجه مسلمانان به این مکان مقدس را جایگاه حضرت فاطمه معصومه(سلام‌الله علیها) در پیشگاه خداوند معرفی و اظهار کرد: این بانو در محضر خداوند دارای جایگاه ویژه‌ای است و مسلمان ایشان را واسطه فیض خود قرار می دهند.

وی با اشاره به حضور افراد غیر مسلمان در آستان حضرت کریمه اهل‌بیت(سلام‌الله علیها) خاطر نشان کرد: این بانوی بزرگوار فقط برای مسلمان ها نیست؛ بلکه پیروان ادیان و مذاهب دیگر نیز برای زیارت به این حرم می آیند و در این مکان با خدای خود راز ون یاز می‌کنند، به گونه ای که تا کنون چندین نفر از رهبران مسیحی برای زیارت به این مکان مقدس آمده و به نقل خودشان احساس آرامش کرده‌اند.

*معماری اسلامی ریشه در فطرت انسان‌ها دارد

بر اساس اعلام روابط عمومی حرم مطهر، حجت‌الاسلام صادقی اظهار داشت: در ادامه در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر علت معماری و رنگ بندی صحن‌های مختلف حرم مطهر گفت: دین اسلام بر مبنای فطرت انسان ها پایه‌گذاری شده است  و رنگ بندی‌های خاص مانند رنگ سبز و آبی با طبیعت فطری انسان ها سازگاری بیشتری دارد و به انسان آرامش بیشتری نیز می‌دهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha