دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: امروز در عصر غیبت به سر می بریم و پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه ذخیره شده تلاش های همه اولیای الهی در عصر غیبت است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله حسینی بوشهری  امروز سه شنبه (3بهمن) در دیدار مدیر کل شعب بانک تجارت استان قم و همراهان وی با اشاره به این که پیامبر و امامان (علیهم السلام)برای امت اسلامی الگو بوده اند،خاطرنشان کرد: در آن زمان که خبری از کمیته امداد و سازمان بهزیستی نبود، امیرالمومنین(ع) تمام خدمات این موسسات خیریه را یک تنه انجام می داد، آن هم نه در روز روشن بلکه شب از خوابش می زد تا خدمتی به محرومان کند که شناخته نشود.

وی با گرامیداشت نهم ربیع الاول روز ولایت و امامت حضرت بقیة الله خاطرنشان کرد: امروز در عصر غیبت به سر می بریم و پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه ذخیره شده تلاش های همه اولیای الهی بود.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: در طول دوران رژیم شاهنشاهی علما را به زندان می بردند و شکنجه می کردند و برخی از علما زیر شکنجه ها به شهادت می رسیدند و برخی ازآنها نیز تبعید شدند تا دین خدا به انزوا کشیده شود.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: در دوران رضاخان با حجاب و دین مقابله کردند و می خواستند اثری از دین در جامعه نباشد، اما عرق دینی مردم و ریشه دار بودن باورهای اعتقادی این اجازه را به آنان نداد، در دوران محمد رضا پهلوی  نیز به شکل دیگری به مقابله پرداختند.

وی با اشاره به اینکه تحریم های دشمنان و توطئه هایی که پشت سر هم انجام دادند ره به جایی نبرد، خاطرنشان کرد: دشمنان امروز اعلام می کنند که با تحریم ها نمی شود ملت ایران را به زانو درآورد، چون حقیقت دین و پای بندی مردم به اعتقادات را نشناختند فرمول هایی که طراحی می کنند با شرایط ملت ایران سازگاری ندارد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های منتظران ظهور حضرت ولی عصر(عج) ابراز داشت: شخص منتظر باید حالت انتظار داشته باشد و در گفتن، شنیدن، نگاه کردن و کار کردن به عنوان سرباز امام زمان(عج) باشد.

عضو خبرگان رهبری افزود: امروز مسئولیت ما در عصر غیبت سنگین تر است، چرا که باید الگوی موفقی از این حکومت به دنیا ارائه دهیم تا انقلاب هایی که در کشورهای دیگر صورت می گیرد از آن الگوبرداری کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با توصیه به کارمندان بانک تجارت تاکید کرد: باید رفتارهای شما در قبال مراجعان و همشهری ها و هموطنان نمونه باشد، انسان در سایه رفتار اخلاقی آسیب نمی بیند و در اوج سختی ها نیز اخلاق، تداعی کننده کمبودهاست.

وی افزود: تقسیم دوستی و صفا و محبت در بانک ها و ادارات، این رفتارهای اخلاقی را به جامعه پمپاژ می کند.

*ویژگی‌های منتظران

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ضرورت یادآوری نعمت های الهی ابراز امیدواری کرد: انقلاب اسلامی ایران هیج عیبی ندارد و اگر عده ای عیب هایی را مطرح می کنند، اشکال به عملکرد ما برمی گردد، انقلاب با خون شهدا تشکیل شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه توطئه های دشمنان ما را خالص تر خواهد کرد، تاکید کرد: این حرکت های کور دشمن تا آخر نمی ماند، این انقلاب به امام زمان و پیامبر و اهل بیت(ع) وصل است و کار، کار خدایی است که مددهای الهی شامل حال ما خواهد شد.

*زیارت حرم حضرت معصومه(س) را فراموش نکنیم

امام جمعه قم همچنین جایگاه شهر قم را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: قم عش آل محمد(ص) و حرم کل اهل بیت(ع) است، حضرت معصومه (س)مسئولیت این نمایندگی را یکجا دارد.

عضو شورای عالی حوزه،تاکید کرد: زیارت حرم حضرت معصومه(س) را فراموش نکنیم، چرا که خداوند از سایه اینها برکت هایی نصیب ما می کند.

بر پایه این گزارش مهاجر مدیر کل شعب بانک تجارت استان قم نیز در ابتدای این  دیدار تصریح کرد: بانک تجارت تنها بانکی است که توفیق خدمت گذاری مستقیم در حوزه علمیه قم  را دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و از طرفی کاهش بودجه های دولتی و عدم تخصیص اعتبارات لازم، امسال شعبه فیضیه شرایط خاصی را تجربه کرده است، با توجه به اینکه این شعبه جزو شعب شاخص منطقه بوده اما به دلیل عدم تخصیص بودجه دولتی، کاهش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته است.

مهاجر خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت بانک تجارت مبنی بر خدمت گذاری بر سربازان امام زمان(عج) تلاش دارد خدمت بیشتری ارائه دهد.

مدیر کل شعب بانک تجارت استان قم،ابراز امیدواری کرد: بتوانیم در کنار علما به عنوان سربازان خدوم نظام اسلامی، گام های موثری برداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha