شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024

دبیرمجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: آیت‌الله تسخیری همواره یاور امام راحل(ره) و صدایی برای انقلاب اسلامی بوده وهست.

 به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه از تهران، آیت‌الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در همایش بین‌المللی نکوداشت آیت‌الله تسخیری، با تاکید بر سابقه ۴۰ ساله آشنایی، شاگردی و همسنگری خود با آیت‌الله تسخیری گفت: از زمانی که من کتاب اقتصادنا و دیگر کتاب های مرحوم صدر را در حوزه نجف و در خدمت آیت الله تسخیری تلمذ کردم تا به امروز، دایرة المعارف کاملی را نزد ایشان آموخته ام.

وی با اشاره به فضای باز اندیشه و علم آیت الله تسخیری در همه علوم انسانی از جمله فلسفه، کلام، فقه، تفسیروعلوم قرآن یادآورشد: تلاش، مبارزه و جهاد آیت الله تسخیری انسان را به یاد کمیل بن زیاد می اندازد که می گفت؛ من ۴۰ سال «دار» خود را با خود حمل می کنم و به دنبال کسی می گردم که این «دار» را بیاویزد و آیت الله تسخیری نیز یک عمر در انتظار هجوم دشمنان است، تا جان خود را در مبارزه با ظلم و ستم تقدیم کند.

آیت الله اراکی با بیان این که اگر بگوییم آیت الله تسخیری نخستین کسی بود که شعله انقلاب در عراق را برافروخت مبالغه نکرده ایم، گفت: هنوز مبارزه علیه رژیم بعث عراق به طور جدی روشن نشده بود که آیت الله تسخیری در آن زمان که بسیار جوان بودند با اشعار شعبی خود که در دسته جات عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین خوانده می شد، نخستین جرقه انقلاب را شعله ور ساخت و نخستین رویارویی مردم با حکومت بعث از همین تاریخ شروع شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با اشاره به این که آیت الله تسخیری از محققان، عالمان و نیز شاگردان شهید مطهری بود، تصریح کرد: وی در طول دوران انقلاب یاور امام(ره) بوده و پس از آن نیز در در عرصه های مختلف، تنها صدایی که از انقلاب شنیده می شد صدای آقای تسخیری بود.

وی تصمیم دولت عربستان برای ایجاد مرکز گفت و گوی ادیان را نشانه موفقیت و حاصل تلاش های آیت الله تسخیری دانست و افزود: باید به آیت الله تسخیری تبریک گفت که توانسته است درب های خانه ای را که همواره گفت و گوی ادیان در آن ممنوع بوده است به روی تقریب باز کند.

آیت الله اراکی ادیب بودن را از جمله مواهب خداوند به آیت الله تسخیری خواند و گفت: توانایی ادبی ایشان از جمله مواهب الهی ویژه ای است که خداوند به وی عنایت فرموده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha