دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

آیت الله سید رضا فاضلیان با بیان این که با ریا و دروغ نمی توان امام زمانی شد، تاکید کرد: خدمت به حوزه و طلاب و فضلاء از توفیقات الهی است.

 به گزاش خبرگزاری حوزه، امام جمعه ملایر، امروز درگردهمایی طلاب و فضلای استان  همدان که در مسجد اهل بیت(ع) قم برگزارشد، اظهارداشت: خدمت به طلاب و فضلای حوزه از توفیقات الهی است.

وی با بیان این که امام زمان(عج) بر اعمال انسان ها احاطه کامل دارد، افزود: از مجموع آیات و روایات استفاده می شود که حضرت ولیعصر(عج) برهمه اعمال و رفتار ما نظارت دارند و طبق روایات، اعمال ما روزانه خدمت ایشان عرضه می شود.

آیت الله فاضلیان ادامه داد: اعمال، اعتقادات و نیات انسان ها طبق آیه« ان الله علی کل شی قدیر» بر امام زمان (عج) پوشیده نبوده و  بر آنها احاطه و  اشراف و آگاهی دارند؛ بنابراین باید اعمال و رفتار  خود را درست کنیم  و  هیچ کس نمی تواند با ریا و دروغ، امام زمانی(عج) شود.

امام جمعه ملایر با بیان این که در گذشته بسیاری از علما به حضور امام زمان(عج) شرفیاب می شدند، خاطرنشان کرد: قلب انسان باید از توجه به غیرخدا قطع و به سوی خدا برگردد، ساده انگاری و سبک گرفتن احکام  الهی، موجب سلب توفیق انسان می شود.

وی با بیان این که در زمین شوره زار محصولی به بار نمی آورد، بیان داشت: در توقیع امام زمان (عج) خطاب به شیخ مفید می فرماید "ما همواره به فکرشیعیان هستیم، ولی باید شیعیان یک دل و هدف واحد داشته باشند و به عهد خود با خدایشان پای بایند باشند".

آیت الله فاضلیان با اشاره به موفقیت شیخ انصاری، افزود: انسان باید دل را از غیر خدا شستشو دهد و قلب را سلیم قرار دهد؛  شیخ انصاری به خاطر توجه به فقرا و زیر دستان و ارتباط با اهل عصمت طهارت (ع) برای همیشه ماندگار شد.

امام جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام فاطمیه و تلاش روحانیت در حفظ شعائر اسلامی، گفت: حوزه های  علمیه و روحانیت محافظان و نگهبانان دین راستین هستند و اگر  حضور روحانیون در طول تاریخ نبود،  مردم گمراه می شدند .

وی با بیان این که دشمنان از وحدت مسلمانان می ترسند، خاطرنشان کرد: یکی از سران استکبار غربی  اخیرا به صراحت گفته که "اگر دو چیز در میان ایرانیان نبود، ما برآنها مسلط می شدیم،ی کی قرآن و  دیگری علما".

آیت‌الله فاضلیان در پایان خطاب به طلاب و روحانیون گفت: امیدوارم نگهبان خوبی برای اسلام باشید و بتوانید پرچم اسلام را در جهان به اهتراز در آورید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha