دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024

اتحادیه علمای بلاد شام در واکنش به دفاع اتحادیه جهانی علمای مسلمان از تروریستها در سوریه، خطاب به یوسف القرضاوی رئیس این اتحادیه تصریح کرد: فتوا دادن در ازای یک مشت دلار خروج از دین است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، اتحادیه علمای بلاد شام در بیانیه خود آورده: ما اعضای این اتحادیه به شیخ قرضاوی و پیروان او میگوییم: دین فروشی و صدور فتوا در ازای یک مشت دلار خروج از دینی است که احتیاط در دماء و فروج و اموال از اولویت های آن است و امروز کسانی به سود گروه های تکفیری و تروریست خود تمام این احتیاط ها را نادیده گرفته و بدون هیچگونه دقت نظر و رعایت منافع و مصالح اسلام و مسلمانان، سخن رسول خدا(ص) را بر دیوار میکویند که فرمود: «پس از من کافر نشوید و گردن یکدیگر را نزنید».

* با مباح شمردن خون مسلمانان نمیتوان مردم را به اسلام فراخواند

در ادامه این بیانیه آمده: مسلمانان سراسر جهان امروز به این نتیجه رسیده اند که اتحادیه جهانی علمای مسلمان و در راس آنها رییس این اتحادیه، علمایی درباری بیش نیستند که ریزه خوار دربار پادشاهان هستند و این سخن رسول خدا(ص) بر آنها صدق میکند که فرمود هرگاه علما بر در امرا باشند، پس چه بد عالمان و چه بد امرایی هستند. این علما و به ویژه رییس آنها  امروز مسؤول خون شهید علامه دکتر شیخ محمد سعید رمضان البوطی رحمه الله و خون های تمام شهدای سوریه هستند که گناه این خون ها آنها را در آخرت به جهنم میبرد. با فتوای مباح شمردن خون مسلمانان نمیتوان مردم را به خداوند و اسلام و آزادی فراخواند بلکه این دعوت باید با حکمت و موعظه نیکو صورت پذیرد.

این بیانیه این پرسش را مطرح کرده که آیا فقط شما حق تصمیم گیری دارید؟ آیا شما چیزی جز یک گروه کوچک از امت هستید؟ پس چگونه از سوی دیگران تصمیم میگیرید و به تنهایی فتاوایی صادر میکنید که منجر به ریخته شدن خون ها و بی حرمتی به نوامیس و تخریب شهرها میشود؟!! شما کاری را انجام میدهید که آن را در مورد دیگران زشت و قبیح میدانید پس چگونه آنچه را که انجام نمیدهید بر زبان میرانید که این موجب خشم الهی است.

* تنها راه حل بحران سوریه، گفتگو است

در پایان این بیانیه آمده: اتحادیه علمای بلاد شام که مسؤولیت حکم شرعی امت و مسلمانان بلاد شام را بر دوش دارد بار دیگر تاکید میکند که تنها راه حل بحران سوریه گفتگو است که بشار اسد نیز همه را به آن فراخواند و ما از تمام مردم شریف سوریه میخواهیم که از فرصت استفاده کنند تا همه برای آبادی سوریه ای جدید و نیرومند و مقاوم جمع شویم و با مقاومت خود به سوی آزادی فلسطین گام برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha