پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024

استاد حوزه علمیه قم، شهید مطهری را فیلسوفی تمام عیار و دارای شخصیتی بین المللی دانسته و گفت: این استاد شهید باید الگوی امروز حوزویان قرار بگیرد تا در آینده شاهد ظهور مطهری ها در حوزه باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم، این استاد شهید را تربیت یافته حوزه علمیه دانسته و گفت: حوزه نیازمند وجود چنین محصولات علمی است.

وی، شهید مطهری را شخصیتی روحانی، فیلسوفی فقیه و مجتهدی مسلم توصیف کرد و افزود: نیاز امروز حوزه به امثال مطهری ها و علامه طباطبایی ها بسیار پر رنگ است تا از خود خلاقیّت، فکر و ایده داشته باشند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون شخصیت شهید مطهری، خاطرنشان کرد: اندیشه های این استاد شهید پایه های تئوریک نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فکری و فرهنگی است که خمیرمایه اولیه آن افکار و آموزه های فکری شهید مطهری و امثال ایشان که از شاگردان حضرت امام (ره) بود، ترسیم کردند.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان این که نقش شهید مطهری در انقلاب به خوبی ملموس است، ابراز داشت: ایشان یک فیلسوف سیاسی متفکر بود که قانون اساسی جمهوری اسلامی را پایه ریزی کرد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با تاکید بر ضرورت تکریم و تجلیل از شخصیت شهید مطهری و اساتید حوزه، گفت: وظیفه حوزه در تجلیل از شخصیت استاد شهید و دیگر اساتید اقدامی است که همه ساله کم و بیش انجام می گیرد، ولی آنچه مهم است این که حوزه باید طلاب را به سمت افکار، آثار و آموزه های شهید مطهری بیش از پیش سوق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تاکید کرد: شهید مطهری باید الگوی امروز حوزویان قرار بگیرد تا در آینده شاهد ظهور مطهری ها در حوزه باشیم.

وی، جایگاه اساتید در حوزه و دانشگاه را بسیار پر اهمیت و دارای نقش محوری و اساسی در بین طلاب و دانشجویان دانسته و گفت: اگر بخواهیم در این دو نهاد علمی امثال شهید مطهری ها داشته باشیم، باید خود اساتید از از این استاد شهید الگو گرفته و متخلق باشند، سپس به خودی خود بر روی طلاب و دانش پژوهان تاثیر گذاشته و اندیشه های شهید را ترویج و بر اساس آن الگوها ساخته می شوند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، نقش اساتید را کلیدی و طلایی توصیف کرد و بیان داشت: ترویج کتب استاد مطهری و استفاده از آن به عنوان متون درسی طلاب حرکت ارزشمند دیگری است که می تواند شخصیت طلبه را از ابتدا با سبک و سیاق این شهید وارسته و بزرگوار عجین سازد.

حجت الاسلام والمسلمین غرویان تصریح کرد: فلسفه مرز جغرافیایی ندارد و شهید مطهری فیلسوف و متکلف بودند و همانند امام(ره) و علامه طباطبایی افکارش در سطح جهان مطرح است؛ به طوری که در بسیاری از کشورهای جهان مراکز و موسسات علمی وجود دارند که آثار استاد را به زبان های مختلف ترجمه و در اختیار جامعه علمی خود می گذارند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha