دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 311385
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴

سفر جنجالی شیخ یوسف القرضاوی به غزه در حالی آغاز شد که واکنش های متفاوتی به این سفر صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، علاوه بر مخالفت برخی جریانهای سیاسی فلسطینی که این سفر را عامل انشقاق دانسته اند، بسیاری از فلسطینی ها به دلیل برخی فتاوای قرضاوی، با سفر وی به سرزمین فلسطین مخالفت کردند.

مخالفان این سفر در اجتماع خود، نسبت به مواضع قرضاوی که در خدمت یهود و آمریکا قرار دارد انتقاد کردند و با بالابردن تصاویر سیدحسن نصرالله، تصریح کردند که جهان عرب نیاز به قهرمانانی چون سید حسن نصرالله دارد که بالاترین نمره را در مواجهه با رژیم صهیونیستی گرفته اند نه آنهایی که طبق میل امیر قطر و اربابان آمریکایی اش فتوا صادر می کند.

خاطر نشان می شود چندی پیش قرضاوی از آمریکا به دلیل حمایت از معارضان سوری تشکر کرده بود و گفته بود که معارضان(شورشیان)، خطری برای اسرائیل ندارند.

* همراهان قرضاوی در سفر به غزه

در سفر قرضاوی به غزه، تعدادی از اعضای اتحادیه جهانی علمای مسلمان که بعد از تحولات سوریه، جایگاه قبلی خود را از دست داده است، وی را همراهی می کنند. از جمله: حسن فوزي الصعيدي، سليمان عبد الفتاح السكرمي، إسماعيل إبراهيم متولي عوض، أحمد رضا عبد الرحمن هاشم، عبد الله سليمان عبد الفتاح، عبد السلام قنديل، صلاح الدين عبد الحليم سلطان، صفوت حجازي، أكرم عبد الستار كساب، محمد صلاح سلطان، سعيد عبد العظيم، عبد الرحمن البر، علي بيوم، جمال عبد الستار، أنور صالح، عبدالله يوسف الدرويش، عبد السلام البسيوني و عز الدين أبو سردانة.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha