دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

آقای هلال الدین رئیس انجمن اسلامی چین گفت: بخاطر علاقه ای که به ایران و مردم مسلمان ایران داشته ام تاکنون چهار بار به ایران اسلامی سفر نموده ام.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، وی در دیدار با رایزنان فرهنگی و علمی ایران در پکن ابراز داشت: دو کشور چین و ایران دارای مشترکات فرهنگی زیادی می باشند به همین خاطر ارتباط ما با برادران ایرانی بسیار نزدیک بوده و ما علاقه مند هستیم این ارتباطات هر چه بیشتر گسترش و تقویت گردد.

وی ادامه داد: هیئت عالی رتبه انجمن اسلامی چین و ایران دیدار های متقابلی داشته و بخاطر علاقه ای که به ایران و مردم مسلمان ایران داشته ام تاکنون چهار بار به ایران اسلامی سفر نموده ام.

هلال الدین بر روابط دوستانه و اتحاد کشورهای مسلمان تاکید کرد و و افزود: کشورهای مسلمان برای مقابله با دشمنان راهی بجز تجهیز و قدرتمند شدن و نائل شدن به پیشرفتهای اقتصادی و اتحاد ندارند.  ما در روابط بین المللی یک دشمن مشترک داریم و برای مقابله با آن بایستی قدرتمند بمانیم.

وی با اشاره به ضرورت همکاری دو کشور ایران و چین اظهار داشت: در سالهای قبل انجمن اسلامی چین با سفارت جمهوری اسلامی ایران، نمایشگاه قرآنی دایر نمود که مورد استقبال مسلمانان چین واقع گردید و بسیار تاثیرگذار بوده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha