دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ |۱۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 27, 2024

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به نقش برجسته اساتید در تربیت طلاب، به آنان توصیه کرد: با حفظ رابطه استاد و شاگردی، از نقش تربیتی غافل نشوند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله رضا استادی، امروز یکشنبه در اجلاسیه اساتید سطح یک مدارس علمیه استان قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به جایگاه اساتید و نقش آنان در تربیت طلاب، تصریح کرد: درس خواندن و درس دادن برخی‌ها تنها شرکت در کلاس است، اما واقعیت این است که باید کسی علمی را تحویل داده باشد، تا معلمی برای او صدق کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه تاکید کرد: اساتیدی که در مقطع سطح تدریس می کنند، باید بدانند درس سطح غیر از درس خارج است، اشتباهی که برخی می کنند این است که مرتب از مولف کتاب ایراد می گیرند.

آیت الله استادی همچنین ابراز داشت: درسی که می گوییم مرتبط با درس های قبلی است؛ بنابراین باید ارتباط درس های گذشته را برای شاگرد روشن کرد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه بر ضرورت توجه اساتید به نظم تاکید کرد و اظهار داشت: استاد می تواند با حضور به موقع در کلاس درس، مفهوم نظم را به شاگرد بیاموزد.

آیت الله استادی در پایان تاکید کرد: شاگرد اگر اشکالی به استاد می کند، بی اعتنایی به حرف او اخلاقا خوب نیست و اثر بدی هم دارد، همچنین اگر استاد در حین تدرس اشتباهی کرد، باید به اشتباه خود اعتراف کند؛ زیرا اگر جز این باشد، گرفتار تکبر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha