دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
سخنرانی حجت الاسلام  سید حمیدرضا علوی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد

حوزه/ معاون آموزشی و پژوهشی حوزه علمیه خراسان گفت : امروز یکی از ارکان اصلی گسترش اخلاق و تربیت در حوزه های علمیه اساتید هستند که باید برای آنها برنامه های ویژه ای در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از گناباد، حجت الاسلام والمسلمین سید حمیدرضا علوی در جمع طلاب مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد افزود : می توان گفت ما فقط در حوزه علمیه یک رشته کلی داریم و آن رشته اسلام شناسی می باشد و هدف ما نیز این است که بتوانیم در حوزه های علمیه اسلام شناس خوب تربیت کنیم .

وی در تعریف اسلام شناس نیز بیان داشت:  اسلام شناس کسی است که نظر خداوند در خصوص موارد مختلف را از کتاب های مختلف ، نظر خداوند را استخراج کند.

معاون آموزشی حوزه علمیه خراسان اظهار داشت : طلاب باید به شکلی درس بخوانند که بتوانند فقیه شوند و این هدف اصلی حوزه است. قله برای یک طلبه فقیه شدن باید باشد و برای رسیدن به هدف اصلی باید سختی های زیادی کشید و همچنین  باید رسیدن به قله در فکر و روح، طلبه موج بزند.

این استاد حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد : برای رسیدن به این هدف هر طلبه باید بیش از 10 ساعت در روز درس بخواند و برای هر دقیقه برنامه ای داشته باشد. حل کردن تمرین در یادگیری طلبه نقش بسزایی دارد و اساتید سعی کنند حتما به طلاب تمرین دهند و به دقت حل تمرین طلاب را رصد کنند.

وی در ادامه  در پاسخ به این سئوال که چرا ادبیات عرب می خوانید نیز تصریح کرد : هدف اصلی ادبیات عرب این است که انسان قدرت ترجمه پیدا کند، این تخصص در طلبگی بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه خواست تا مدیران از اساتید مدارس غافل نشوند و برای اساتید نیز برنامه داشته باشند تا آنها نیز به روز شوند.

وی هم چنین در جمع مسئولین و اساتید مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد افزود : مدیران مدارس نباید منتظر بمانند تا تحول ایجاد شود بلکه تحول از مدارس است که ایجاد خواهد شد و مسئولین مرکز مدیریت زمینه ساز این تحول هستند.

معاون آموزش مدیریت حوزه علمیه خراسان گفت : مدرسه علمیه امام رضا (ع) گناباد جز 7 مدرسه برتر استان خراسان در بین 140 مدرسه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha