دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سرهنگ قزوینه رئیس پلیس همدان

حوزه/ روحانيون به عنوان رهبران مذهبي جامعه، در تمام عرصه هاي فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دركنار مردم هستند و مردم نيز حوزه و روحانيت را حافظ جان، مال، ناموس و سعادت اخروي خود مي دانند.

سرهنگ قزوينه، رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر استان همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، با اشاره به نقش روحانيت در پيشگيري از گرايش جوانان به مواد مخدر، گفت: تغيیر نگرش در جامعه و معرفی ارزش ها و ضد ارزش ها از جمله اموری است که متوجه حوزه و روحانیت است.

*اعتماد مردم به روحانیت

وی، افزود: روحانيون به عنوان رهبران مذهبي جامعه، در تمام عرصه هاي فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دركنار مردم بوده اند و مردم نيز حوزه و روحانيت را حافظ جان، مال، ناموس و سعادت اخروي خود مي دانند.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر استان همدان با اشاره به آسیب های ناشی از اعتیاد به مواد مخدر و اهداف شوم دشمن، گفت: توليد و عرضه انواع مختلف مواد مخدر و روانگردان ها با نازلترين قيمت از جمله فعالیت های دشمنان جهت ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

سرهنگ قزوينه با اشاره به این که اعتیاد به مواد مخدر و ارتکاب بسیاری از جرایم به خاطر ضعف عقیده و اراده صورت می پذیرد، ابراز داشت: به طور كلي در بحث مديريت مواد مخدر دو ديدگاه اساسي وجود دارد که عبارت است از ديدگاه حكومتي كه بحث مبارزه، پيشگيري ودرمان را مي توان نام برد كه رسیدگی به آن وظیفه نيروي انتظامي، وزارت بهداشت و درمان، سازمان بهزيستي و آموزش وپرورش است.

وی اضافه کرد: نگاه دوم به مساله مواد مخدر، نگاه اجتماعي است كه مسئوليت مبارزه با آن برعهده خود جامعه مي باشد و حوزه و روحانيت و مراکز و نهاد های تاثیر گذار فرهنگی نقش تاثیرگذاری در این عرصه دارند.

*هيچ روحاني پاي سندي كه خيانت به كشور باشد را امضا نكرده است

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر استان همدان افزود: حوزه وروحانيت آزمون خود را در تاريخ ايران اسلامي از دوران قاجار تا به امروز نشان داده و در طول تاريخ شاهد اين هستيم كه هيچ روحاني پاي سندي كه خيانت به كشور باشد را امضا نكرده و روحانیت هميشه حافظ منافع کشور بوده و در بيداري سياسي و ديني مردم نقش كليدي را بر عهده داشته است.

وی تصریح کرد: در زمان كنوني دشمن جنگ نرمي را با نظام جمهوري اسلامي آغاز كرده كه به تعبير مقام معظم رهبري تهاجم فرهنگي نيست، بلكه شبيخون فرهنگي است كه روحانيون با اتكا به مساجد و پايگاه هاي بسيج وظيفه خطير مبارزه با اين شييخون فرهنگي را برعهده دارند.

*محرم؛ بهترین فرصت مبارزه با مواد مخدر

سرهنگ قزوينه با اشاره به ظرفیت های فرهنگی عزاداری حسنی، بیان داشت: ايام محرم بهترين زمان فعاليت روحانيون در امر مبارزه با مواد مخدر است، چرا كه ايام محرم ايامي است كه تمام طيف هاي جامعه و با هر نگرش و اعتقادي در زير پرچم امام حسين (ع) عزاداري مي کنند ودر اينجا است كه روحانيون مي توانند اثر گذار باشند.

*نقش تربیتی روحانیت در درمان معتادان

وی، با بیان این که طبق آمار، خواسته 96 درصد مردم، مبارزه و كنترل وساماندهي مواد مخدر است، گفت: روحانيون مي توانند با كار كردن بر روي باورها و تغیير نگرش افكار معتادين، فعل خواستن را در آنها به وجود آورده و انگيزه را در شخص معتاد به وجود آورده و آنها را به سوي ترك اعتياد ترغيب کنند.

رئیس پلیس مبارزه بامواد مخدر استان همدان در خاتمه گفت: آگاه كردن همسران و فرزندان كساني كه اين مسير اشتباه افتاده اند و تبیین مضرات اعتیاد از جمله وظایف حوزه و روحانیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha