دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌‌الاسلام محمدتقی ربانی

حوزه/ رئیس پژوهشگاه مهدویت قم با بیان اینکه اکسیر امام حسین(ع) بسیاری از مشکلات و کدورت‌ها را رفع می‌کند گفت: ممکن است افرادی امام خود را گم کرده‌ و از امام زمانشان فاصله گرفته باشند و این مجالس بهترین فرصت است تا این افراد را با امامشان مرتبط کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» ضمن تسلیت آغاز ایام محرم بیان کرد: حادثه کربلا نقش بسیار مهمی در تاریخ اسلام دارد و ما وظیفه داریم که آنرا احیا کنیم.

وی با بیان اینکه در کربلا اسلام پیروز شد و که افتخار و سربلندی برای شیعیان است گفت: سید بن طاووس در یکی از تألیفات خود بیان می‌کند در کربلا اسلام پیروز شد و ما باید این روز را جشن بگیریم و چون ائمه(ع) دستور داده‌اند باید در این روز عزاداری کنیم.

وی با بیان اینکه در مراسم‌های عزاداری نباید رفتارهایی انجام دهیم که موجب تألم شود گفت: در این روز ائمه اطهار(ع) عزادار هستند و باید برای تسلی آنها عزاداری کنیم و کاری کنیم که آنها آرامش پیدا کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با اشاره به اینکه بسیاری از اعتقادات و باورهای شیعه در مجالس امام حسین(ع) گفته می‌شود تصریح کرد: در این مجالس مدارک اعتقادی و مستندات و پیوست‌های علمی شیعه بیان می‌شود و باید نسبت به مطالبی که در این مجالس ارائه می گردد دقت شود و نباید سست و غیر قابل دفاع باشد.

وی با بیان اینکه زمانی که مراجع مطالبی را بیان می‌کنند باید مورد توجه قرار گیرد گفت: در این مجالس باید مطالبی بیان شود که ارتباط بین ائمه(ع) و پیروانشان تقویت شود و نباید اجازه دهیم این ارتباط سست و ضعیف شود و مهم‌ترین راه برای تقویت آن گفتن معارف اهل بیت(ع) است.

رئیس پژوهشکده مهدویت قم افزود: ممکن است افرادی امام خود را گم کرده‌ و از امام زمانشان فاصله گرفته باشند و این مجالس بهترین فرصت است تا این افراد را با امامشان مرتبط کنیم.

اکسیر امام حسین(ع) کدورت‌ها را رفع می‌کند

وی با بیان اینکه اکسیر امام حسین(ع) بسیاری از مشکلات و کدورت‌ها را رفع می‌کند گفت: بعضی از انسان‌ها به دلیل مسائل مشکلات اجتماعی و اعتقادی با خدا قهر کرده‌اند و می‌شود به نام امام حسین(ع) این افراد را صلح داد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: جایی که خدا نباشد میدان شیطان است و امام حسین(ع) در روز عاشورا خطاب به پیروان بنی‌امیه می فرمایند،  شیطان شما را در میان گرفته و خدا را فراموش کرده‌اید.

انتهای پیام/313/30

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha