جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محسن غرویان

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید مباحث سیاسی در حد کلیات مطرح شود و برای انتخابات مجلس و خبرگان تبلیغ جناحی نشود و مردم باید به اصل حضور در انتخابات تشویق شوند.

 حجت الاسلام و المسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» با بیان اینکه در عزاداری‌ها باید هدف امام حسین(ع) در واقعه عاشورا تبیین شود گفت: هدف اصلی قیام امام حسین(ع) برقراری ارزش‌های دینی بوده و یکی از مهم‌ترین ارزش‌های دینی اخلاق اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی امام حسین(ع) برقراری ارزش‌های اخلاقی در جامعه بود افزود: مبلغین باید تحقیق کنند که چه مطالبی را بیان کنند که وقتی مردم از مجلس خارج می‌شوند احساس کنند از نظر اخلاقی رشد کرده‌اند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی تصریح کرد: اگر خروجی جلسات عزاداری اتحاد و نزدیک شدن دل‌های مردم به یکدیگر باشد نشان می‌دهد این مجلس حسینی است، ولی اگر مردم احساس کدورت کرده و کینه یکدیگر را به دل گیرند مجلس حسینی نبوده است.

وی ابراز داشت: در  مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید مباحث سیاسی در حد کلیات مطرح شود و برای انتخابات مجلس و خبرگان تبلیغ جناحی نشود و مردم باید به اصل حضور در انتخابات تشویق شوند.

حجت الاسلام و المسلمین غرویان گفت: در ایام محرم دلهای مردم آمادگی خاصی برای شنیدن موعظه دارد و مجالس عزاداری امام حسین(ع) فضای بسیار خوبی برای شنیدن حدیث و مسائل اخلاقی است.

وی ادامه داد: در این ایام باید مسائل اعتقادی، فکری و فلسفی مطرح شود و به شبهات اعتقادی جوانان پاسخ داده شود.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی با اشاره به ورود مسائل خرافی به عزاداری‌ها گفت: شهید مطهری برای ما یک الگو است و مبلغان می‌توانند برای موفقیت در تبلیغ و دور بودن از خرافات کتاب گفتارهای عاشورای شهید مطهری را مطالعه کنند و به سبک شهید مطهری به منبر بروند.

وی با اشاره به اینکه در عزاداری‌ها باید مسائل ضروری و اعتقادی مطرح شود افزود: آن‌قدر مسائل روشن و معقول در اسلام داریم که نیازی به اضافه کردن مسائل خرافی نیست و باید رعایت کنیم تا شان امام حسین(ع) پایین نیاید.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha