جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

حوزه/ مدیر مرکز آموز ش های مهارتی مدیریتی دانش آموختگان گفت: باید نسبت به اموری که جامعه را تهدید می‌کنند هوشیار بود و راهی که می‌تواند جامعه را از این تهدیدها دور نگه دارد نهی از منکر است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری«حوزه» با اشاره به اینکه امام حسین(ع) هدف از قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر بیان فرومدند، گفت: این مطلب اهمیت بسیار زیاد دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر را می‌رساند؛ اما متأسفانه این دو فریضه در جامعه مظلوم مانده و آن‌طور که باید، أدا نمی‌شود.

وی ادامه داد: هر از چند گاهی الفاظ و واژه‌هایی تکراری در مورد اهمیت امر به معروف و نهی از منکر تکرار می‌شود؛ اما در مورد تبیین و تشریح ابعاد آن اقدامات لازم انجام نشده است.

مدیر انجمن مهدویت حوزه اظهار داشت: اگر بتوانیم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه به خوبی تبیین کنیم، شیرینی‌های عمل به آن دو آشکار شده و کسانی که به آن اعتقاد دارند، لذت این فرایض الهی را بیشتر درک خواهند کرد.

*نهی از منکر، راهکار دوری جامعه از تهدید است

این استاد حوزه با بیان این مطلب که حفظ ارزش‌های جامعه، پشتیبانی و تقویت آنها از طریق امر به معروف ممکن می‌شود، ابراز داشت: علاوه بر حفظ ارزش‌های جامعه، باید نسبت به اموری که جامعه را تهدید می‌کنند نیز هوشیار بود و راهی که می‌تواند جامعه را از این تهدیدها دور نگه دارد، نهی از منکر است.

مدیر مرکز آموز ش های مهارتی مدیریتی دانش آموختگان، خاطرنشان ساخت: جامعه‌ای می‌تواند زنده باشد که ارزش‌های جامعه حفظ شده و از آسیب‌ها دوری شود و این امری است که حیات و کمال جامعه را تنظیم و این هدف از طریق امر به معروف و نهی از منکر ممکن می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی تصریح کرد: تبیین امر به معروف و نهی از منکر در تمامی مجامع و همچنین تشویق و تبیین دین از مسائلی است که تمام جامعه نسبت به آن مسئول بوده و باید به آن ورود پیدا کنند.

*هراندازه درباره امر به معروف و نهی از منکر سخن بگوییم، کم است

مدیر انجمن مهدویت حوزه در پایان بیان داشت: گاهی اوقات بیان می‌شود که به اندازه کافی در جامعه در مورد این فریضه صحبت شده و دیگر نیازی نیست که به آن بپردازیم؛ اما باید به این افراد گفت: امر به معروف و نهی از منکر اقیانوسی است که ما تنها به اندازه ذره کوچکی از آن بهره‌مند شده‌ و هر اندازه در مورد آن سخن بگوییم، لازم است.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha