دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

حوزه/ رئیس انجمن مهدویت حوزه گفت: برکت حضور امام رضا(ع) در ایران موجب شد تشیع در ایران ماندگار شود که نعمت بزرگی است و باید قدر این نعمت را بدانیم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک میلاد حضرت امام رضا(ع) گفت: یکی از فعالیت‌هایی که در خصوص برخورد حضرت با طاغوت زمانشان مطرح می‌شود مسئله تقیه است.

وی با بیان این که یکی از مهم‌ترین مدخل‌هایی که در شیعه مورد سفارش قرار گرفته حفظ اسرار دین در برابر دشمنان است ادامه داد: در دوران همه ائمه(ع) بحث تقیه مورد سفارش قرار گرفته و اصحاب نیز بر آن تأکید داشته‌اند و حیات امام رضا(ع) می‌تواند سرفصلی بر بررسی‌ها در مورد تقیه باشد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه ابراز داشت: امام رضا(ع) در آن دوران دستور خاصی داشته‌اند و به صورت گسترده عمل می‌کردند و چندان تقیه در دستور کار ایشان نبوده است.

وی ادامه داد: گستردگی فعالیت‌های امام رضا(ع) به صورتی بوده که بسیاری از اصحاب که امامان دیگر را درک کرده بودند نمی‌توانستند این دوران را هضم کنند و امام رضا(ع) بیان می‌کردند که اکنون دوره ویژه‌ای است و این گستردگی در زمان مأمون به حدی رسید که برای مهار توسعه شیعه ناچار می‌شود که امام(ع) را در کنار خلیفه آورد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی عنوان کرد: حضور امام رضا(ع) در ایران و ورود ایشان از جنوب غربی تا شمال شرقی کشور موجب شده تا برکت مضاعفی از اهل‌بیت(ع) در ایران اتفاق بیافتند.

وی ابراز داشت: بر اثر ظلم و ستم طاغوتیان امامزادگان بسیاری وارد ایران می‌شدند و مردم را به اسلام دعوت می‌کردند و موجب شده که مردم ایران دین اسلام را از امامزادگان یاد بگیرند و پیدایش اسلام در ایران یک پیدایش شیعه باشد.

رئیس انجمن مهدویت حوزه اضافه کرد: برکت حضور امام رضا(ع) در ایران موجب شده تا تشیع در ایران ماندگار شود و این امر نعمت بزرگی است که باید قدر آن را بدانیم و اعتقاد داریم که ایران تشیع و برکاتش به برکت حضور امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به سبک زندگی امام رضا(ع) گفت: رفتار امام(ع) در ایران و جبهه‌بندی‌هایی که در مقابل طاغوت و استکبار داشتند، برخورد با افراد عادی، رسیدگی به حال مستضعفین، رفتاری که در مسافرت انجام می‌دهند می‌تواند سرفصل‌هایی در ارائه الگوهای سبک زندگی باشد.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha