شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد تقی ربانی

حوزه/ مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: ما باید با تعمیق بصیرت و معرفت مهدوی به ویژه در میان نسل جوان، مانع از تحقق اهداف مدعیان دروغین شویم.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،  ضمن تبریک ایام دهه مهدویت و نیمه شعبان ابراز داشت: سال به سال به لطف الهی شاهد افزایش شور و معنویت مردم در برگزاری جشن های ولادت آقا امام زمان (عج) در کل کشور هستیم و این عشق و سرور بی شک اگر با تعمیق معنویت همراه باشد، بسیار ارزشمندتر است و باعث ناکامی و خنثی شدن توطئه های دشمنان اهل بیت (ع) می شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت هوشیاری مضاعف در مقابله با آسیب ها و انحرافاتی که ممکن است در عرصه مهدویت ایجاد شود، افزود: شور و نشاط و پتانسیل جوانی را باید طوری کانالیزه و هدایت کرد که به باورها و اعتقادات مهدوی پیوند خورد.

عضو انجمن علمی مهدویت حوزه با اشاره به این که در سال های اخیر برخی افراد به عنوان مدعی دروغین مهدویت به دنبال اهداف شوم خود با سوء استفاده از احساسات و اعتقادات پاک مردمی بوده اند، گفت: در این میان آن چه مهم است این که عموم مردم به ویژه نسل جوان ما باید بدانند که کلام و گفتار روحانیت و علمای حوزه های علمیه بهترین راه شناخت جریان های اصیل مهدوی از جریان های بدلی و دروغین می باشد.

وی ادامه داد: به لطف الهی در جامعه جوان ما مباحث مهدویت بسیار مشهود و پرطرفدار است و آنچه ضرورت دارد این که با روشنگری و بصیرت بخشی مانع از سواستفاده یک سری جریانات و افراد خاص مدعی شویم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی همچنین همچنین وظیفه و رسالت حوزه های علمیه و روحانیت را در مقابله با جریان های دروغین و انحرافی به اسم مهدویت گرایی را بسیار مهم دانست و افزود: هر حرکت دینی و مهدوی باید مهر حوزه و علما را بر شناسنامه خود داشته باشد تا صحیح باشد و اگر جز این باشد باید به جوان ها هشدار داد، چرا که به اعتقاد ما، حبل المتین هر حرکت مذهبی باید نگاه حوزوی باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha