یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مسجد مقدس جمکران

حوزه/ همایش بین‌المللی «فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی» با حضور ۲۰۰ فعال، انجمن و تشکل فرهنگی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، همایش بین المللی «فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی» به همت مدیریت تبلیغ و ارتباطات فرهنگی مسجد مقدس جمکران و با همکاری اداره کل فرهنگی و دفتر تشکل‌های فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه برگزار می‌شود.

همایش بین المللی «فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی» با حضور 200 فعال، انجمن و تشکل فرهنگی امروز سه شنبه (28 اردیبهشت مصادف با 9 شعبان) ساعت 15 الی 20 در زیرزمین شبستان امام علی (علیه السلام) مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این همایش، شبکه‌سازی و ساماندهی خادمین فرهنگ مهدویت در عرصه بین الملل، بهره گیری از ظرفیت این فعالان به عنوان خادم افتخاری در راستای تکریم زائرین غیرایرانی مسجد مقدس جمکران و زمینه سازی تبلیغ برون‌مرزی و بین‌المللی مسجد مقدس جمکران به عنوان مرجع مهدوی نسبت به فرهنگ مهدویت و نیز ارائه راهکارهای عملی تبلیغ فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی است.

در این همایش پس از مراسم افتتاحیه، فعالان و خادمان در چهار کار گروه علمی و مشورتی شامل رسانه و هنر، تبلیغ و ترویج، پایگاه‌های اطلاعاتی-اینترنتی و همچنین شبکه‌های مجازی و نشریات و مطبوعات به بررسی راهکارهای ترویج و تبلیغ فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی و بین‌الملل می‌پردازند.

در این همایش، در پایان کارگروه‌های علمی مشورتی، پیشنهاداتی برای تدوین طرح عملی- اجرائی تبلیغ فرهنگ مهدویت در عرصه جهانی ارائه می‌شود.

سخنرانی حجت الاسلام ابراهیمی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، پخش کلیپ و مداحی، سخنرانی معاون فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه، تشکیل کارگروه‌ها و شروع بررسی‌های علمی فرهنگی، بیان نظرات و راهکارهای کار گروه‌ها از جمله برنامه‌های این همایش است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha