شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی

حوزه/ رئیس انجمن مهدویت حوزه علمیه قم یکی از لوازم سربازی کردن برای حضرت حجت بن الحسن (عج) را تلاش در زمینه ترویج معارف ناب مهدوی دانست.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که نهم ربیع الاول ، سالروز آغاز امامتِ منجی عالم بشریت ، موسم نزول برکات بی شمار الهی است ، اظهار داشت: نهم ربیع الاول را باید جشن و شادباش گرفت چرا که این روز عید شیعه و اولین روز امامت و خلافت آخرین خلیفه و حجت خدا یعنی حضرت بقیه الله الاعظم (ع) در سال ۲۶۰ هجری قمری است.

وی همچنین افزود: گرچه ولی عصر(عج) به ظاهر و آن هم بنابر حکمت و مصلحت الهی از دیده ها پنهان هستند و ما توفیق رویت چهره دلربای حضرتش را نداریم اما حضور و تاثیرگذاری ایشان در نظام هستی یکی از کلیدی ترین باورهای ما شیعیان است چنان که بر اساس آموزه های مسلم دینی به ما یاد داده اند که اگر حجت خدا نباشد زمین اهلش را در خود می بلعد.

این محقق حوزوی خاطرنشان کرد: هر چند برپایی جشن و سرور به نام و یاد اهل بیت(ع) در چنین مناسبت هایی یک امر ضروری و مورد تاکید حضرات معصومین(ع) است اما به یقین مهم تر از این مراسم ها این است که ما روز به روز بر باور و اعتقاد راسخ خود به ائمه اطهار(ع) به ویژه وجود نازنین قطب عالم امکان حضرت مهدی موعود(عج) بیفزاییم و بدانیم که در عصر غیبت چگونه می توانیم نه صرفاً در حرف و شعار بلکه در عمل سرباز حجت بن الحسن(ع) باشیم.

وی افزود: به ویژه در دوره آخرالزمان که شیادان و منحرفان از یک سو و دشمنان قسم خورده اهل بیت(ع) از سوی دیگر با انواع حیله ها و ترفندها و فتنه ها به دنبال انحراف جامعه شیعی از مسیر اصیل مهدوی هستند، ضرورت توجه این مسئولیت و هوشیاری در این باره بیش از پیش خود را نشان می دهد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی بیان داشت: در زمانه حساس کنونی شیادان و مدعیان دروغین در قالب فرقه ها و نحله های گوناگون در پیِ پهن کردن دام خود برای رسیدن به صید مقصود هستند اما عموم مردم به ویژه نسل جوان ما باید بدانند که کلام و گفتار روحانیت اصیل و مراجع عظام و علمای حوزه های علمیه بهترین راه شناخت جریان های اصیل مهدوی از جریان های بدلی و دروغین است.

وی افزود: از سویی هم باید به این نکته کلیدی توجه داشت که با توجه به نیاز و عطش فوق العاده نسل جدید برای درک و دریافت معارف اهل بیت(ع) به خصوص در زمینه مهدویت ، طبیعی است که وقتی ما یک مساله ای را مورد توجه قرار داده و قصد ترویج آن را داریم، ناخودآگاه طمع دشمنان به این سو جلب می شود و آن ها هم برنامه ها و توطئه های شیطانی خود را با همین تعاریفی که ما انجام می دهیم اما با اهداف خاص خود پیگیری و دنبال می کنند.

رئیس انجمن مهدویت حوزه تصریح کرد: به همین خاطر است که می بینیم به خصوص در جامعه جوان ما مباحث مهدویت بسیار مشهود و پررنگ است و دقیقاً از همین روست که دشمنان نیز در عرصه مهدویت و موعودگرایی ، اقدام به بدل سازی و ایجاد و ترویج عرصه های انحرافی می کنند و چه بسا جوان ها و خیل مشتاقان را به خود جذب کنند و متاسفانه تجربه های تلخی در این باره وجود دارد که باید از آن ها برای ترسیم راه آینده به خوبی درس گرفت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha