پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
اربعین حسینی

حوزه / فعالیت علیه شیعه بسیار شدید است و دشمنان می‌خواهند با تبلیغات حزبی و افکار شیطانی و جاهلیت جدید نور شیعه را خاموش کنند، اما راهپیمایی اربعین این اجازه را به دشمنان شیعه نداده است.

هنوز مردم از حال و هوای اربعین می‌پرسند. حال و هوایی که تا وارد آن نشوی نمی‌توانی عظمت آن را درک کنی.

خبرگزاری «حوزه» در گفت و گو با دو نفر از اساتید حوزه که در راهپیمایی اربعین حضور داشتند مشاهدات عینی آنان را منتشر می کند.

راهپیمایی اربعین مردمی بودن خود را حفظ کند

حجت الاسلام و المسلمین سمیعیان مدیر مدرسه عحجت الاسلام سمیعان مدیر حوزه امام رضا(ع)لمیه امام رضا(ع) گفت: راهپیمایی امسال منسجم‌تر و باشکوه‌تر از هر سال برگزار شد و حماسه مردم به عنوان زائر و عراقی‌ها به عنوان میزبان بسیار باشکوه و جالب بود.

وی با اشاره به پیام‌های این حرکت عظیم بیان کرد: پیام این راهپیمایی عظیم این بود که امت اسلامی باید در مسیر الهی وحدت داشته باشند و برای اینکه بتوانند شر دشمنان مخصوصاً گروه‌های تکفیری و وهابی را از سر خودشان کم کنند باید راه امام حسین(ع) را طی کنند.

وی افزود: در این راهپیمایی هیئت‌های عزاداری از همه اقشار حضور داشتند و در بین آنها شیعه، سنی و حتی فرقه‌های مختلف حضور داشتند و این حضور این پیام رامی رساند که راه نجات امت اسلامی همین وحدت است که باید یک دست شوند و زیر پرچم امام حسین(ع) حرکت تا از شر دشمنان نجات پیدا کنند.

راهپیمایی اربعین مردمی بودن خود را حفظ کند

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) قم بر مردمی بودن راهپیمایی اربعین تأکید کرد و گفت: برنامه‌های راهپیمایی مردم در اربعین باید مردمی بودن خود را حفظ کند و در چارچوب‌های سازمانی و اداری نباشد و همین حالت خودجوش را داشته باشد و دولت‌های عراق و ایران باید سعی کنند که زمینه را طوری فراهم کنند که زائرین دچار سختی و مشکل نشوند.

راهپیمایی اربعین نشان دهنده زنده بودن شیعه است

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ربانی رئیس انجمن مهدویت حوزه  نیز گفت: حضور در راهپیمایی اربعین یک برکتی است که از جانب اهل بیت(ع) عنایت شده و از جنبه‌ها مختلف باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این راهپیمایی زنده بودن شیعه احساس می‌شود تصریح کرد: فعالیت علیه شیعه بسیار شدید است و دشمنان می‌خواهند با تبلیغات حزبی و افکار شیطانی و جاهلیت جدید نور شیعه را خاموش کنند، اما راهپیمایی اربعین این اجازه را به دشمنان شیعه نداده است.

رئیس انجمن مهدویت حوزه ادامه داد: با تدبیر اهل بیت(ع) یک حرکتی تعریف شده است که به مراتب برد تبلیغاتی آن بیشتر از تبلیغات دشمان است البته اگر بتوانیم به شایستگی از آن استفاده کنیم.

وی بیان کرد: فعالیت‌های حضرت زینب(س) که همه چیز خود را از دست داده بود در آن بیابان توانست کربلا را زنده کند و ما می‌توانیم از این حادثه بزرگ استفاده کنیم و  واهمه ای  از امکانات فراوان دشمنان نداشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه در این راهپیمایی همه حضور دارند و هیچ زاویه و برشی در بین آنها وجود ندارد گفت: در راهپیمایی امسال با همه قشری مواجه شدیم از پیر و جوان، زن و مرد، معلول، کودک و انسان‌های مذهبی و کسانی که اصلاً اعتقادی به مسائل دینی نداشتند، ولی شکوه این راهپیمایی آنها را جذب کرده بود.

اربعین یاد آور محشر بودحجت الاسلام محمد تقی ربانی

وی ابراز داشت: حضور ملیت‌های مختلف به قدری پررنگ بود که می‌توان از آن به عنوان یک تابلوی زنده از محشر یاد کرد و جمعیتی که می‌خواهند پیرو حق و حقیقت باشند.

رئیس انجمن مهدویت حوزه با بیان اینکه رفتارهای کریمانه و ادب دینی در این مسیر در عالی‌ترین شکل را می‌توان ملاحظه کرد گفت: خدمت گذاران به زائرین، نیروهای نظامی، انتظامی و ملیت‌های مختلف با برادری، مباهات، فداکاری و گذشت در این ایام فعالیت می‌کنند و تمام صفاتی که در مقوله ادب در کتاب‌ها می بنیم در اینجا تجلی پیدا می‌کند.

اربعین تجلی حضور با اقتدار بانوان با حجاب کامل در اجتماع است

وی با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های برجسته این راهپیمای حجاب و حضور خانم‌ها با حجاب کامل بود بیان کرد: در این راهنمایی ندیدم که حتی خانمی بدون چادر حضور داشته باشد و همه با حجاب کامل حضور داشتند در حالی که عده‌ای می‌پندارند که حجاب یک مقوله قدیمی است و مانع از حضور بانوان در اجتماع می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی ادامه داد: خانم‌ها در این مسیر یک نمایش مقتدرانه و باعزت از حجاب ارائه دادند و ای کاش این مسئله در جامعه ما شیوع پیدا کند.

وی ابراز داشت: حجاب خانم‌ها در این مسیر از اتفاقات خوب اربعین است که اگر سرمایه‌گذاری شود می‌تواند مؤثر و ماندگار شود و رسانه‌ها باید به ویژگی راهپیمایی بیش از پیش توجه کنند.

رئیس انجمن مهدویت حوزه بیان کرد: در روایات داریم که اگر در دل انسان محبت به غیر باشد تمام اعمالش باطل است و در اربعین می‌دیدیم که محبت به اهل‌بیت(ع) چقدر در جان‌ها و در رفتارهای مؤمنان نفوذ دارد.

وی اذعان داشت: تمامی جمعیت برای بیعت با امام حسین(ع) آمده بودند و همه آنها چنان با امام حسین(ع) ارتباط داشتند که در باور و معرفتشان این بود که امام حسین(ع) تنها برای اوست.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی مطرح کرد: تلاش بسیاری شده بود که زائران در آرامش باشند، ولی با این حال سختی‌های این مسیر امری طبیعی بود و کسی اعتراضی نداشت و همه از شهد گوارای مکتب امام حسین(ع) بهره‌مند بودند و به قدری امام حسین(ع) و محبت اهل بیت(ع) در جان‌ها نفوذ داشت که انسان به عیان می‌دید که این اکسیر محبت چگونه خود را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به ایثار میزبانان زائرین بیان کرد: در این مسیر می‌دیدم کسانی که کفش زائرین را تمیز می‌کردند خاک کفش آنها را به صورت خود می‌مالیدند و در آغاز شب نیز عده‌ای اصرار داشتند که برای اقامت به منزل آنها برویم و حتی برای این کار خود را جلوی پای زائرین می‌انداختند که بعدها فهمیدم که یکی از آنها از بزرگان عشیره خود است.

رئیس انجمن مهدویت حوزه گفت: این ایثار یک امر احساسی نیست بلکه ناشی از عمق نفوذ ولایت اهل بیت(ع) است که این راهپیمایی یک تابلویی از آن محبت بود که باید به آن بیشتر توجه کرد.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین محبت و علاقه بین مردم ایران و عراق را نشان داد و علیرغم تلاش دشمنان که سعی می‌کردند بین مردم دو کشور فاصله بیندازند نشان داد که مردم دو کشور به دلیل محبت به اهل‌بیت(ع) ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: این فضا و همدلی بین دو کشور به خاطر اربعین و امام حسین(ع) است که باید قدر آن را بدانیم و از آن استفاده کنیم.

انتهای پیام/313/30

 

کانال تلگرام خبرگزاری رسمی حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha