پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 314722
۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۶

مدیر مدرسه علمیه آیت الله العظمی بروجردی کرمانشاه، از اعزام طلاب این مدرسه به مشهد مقدس در ایام تابستان و اوقات فراغت خبر داد.

حجت الاسلام عبداکریم شیرازی در گفتگو با خبرنگار سرویس استان های خبرگزاری حوزه،با تشریح برنامه های تابستانی طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی کرمانشاه، هدف اصلی این اردو را افزایش روحیه معنوی طللاب جوان در جوار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج بیان کرد و اظهارداشت: در اولین گام از این سفر معنوی طلاب به تفکر و خودسازی پرداخته و در این حرم مطهر با خدای خود خلوتی معنوی خواهند داشت.

وی با بیان این مطلب که این اردوهفت روز به طول خواهد انجامید افزود:  حدود شصت طلبه در  این اردو حضور دارند که علاوه بر سفر زیارتی یکسری دوره های آموزسی را نیز سپری خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله بروجردی کرمانشاه، با تاکید براینکه  در طول این اردو طلاب از برنامه های علمی و فرهنگی نیز غافل نبود گفت: در این اردو علاوه بربر برنامه های مختف علمی و فرهنگی شیوه های تحصیل صحیح ، مشاروره ومباحثه هم  مورد بحث قرار خواهد گرفت  که این امر به تقویت بیشترتوان علمی دروس جنبی طلاب کمک خواهد کرد.

وی  برنامه های فرهنگی را از دیگر بخش های این اردو عنوان کرد و ادامه داد: در طول سفر به برنامه ها و آموزه های فرهنگی نیز بسیار توجه خواهد شد زیرا طلاب در جامعه برای مردم الگو  و اسوه هستند و در این مدت نیز راهای گوناگون برخود با طیف های مختلف جامعه را بررسی خواهند نمود تا در هر شرایطی بتوانند مفید و تاثیر گزار باشند.

این استاد حوزه، تصریح کرد: آشنایی با آداب  وسنت‌های دیگر مناطق کشور، از دیگر اهداف اردوی علمی و فرهنگی طلاب مدرسه آیت الله بروجردی محسوب می‌شود که در همین زمینه برنامه هایی جهت تقویت بعد تبلیغی افراد در نظرگرفته شده است .

وی برگزاری مسابقات علمی همراه با اهدای جوایز را ازد دیگر برنامه های این اردو برشمرد و  تصریح کرد: اگر بخواهیم سطح اطلاعات عمومی طلاب را در راستای تبلیغ دینی افزایش دهیم، باید در طول دوران تحصیل، آنان را با فرهنگ‌های مختلف آشنا نماییم.

حجت الاسلام شیرازی، در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان ساخت : افراد شرکت کننده در این اردو بعد از سفر مشهد جهت عهد و پیمان مجدد با آرمان های امام و شهدا به حرم مطهر بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران خواهند رفت ؛ این افراد سپس در شهر مقدس قم حضور یافته و پس از زیارت حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (ع)  با کوله باری از معنویت و علم به دیارد خود باز خواهند گشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha