دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهمترین عامل زمینه‌ساز برای ایجاد جامعه مهدوی الگو قرار دادن مسایل اخلاقی در فضای جامعه است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در تهران دکترحسینی در همایش دکترین مهدویت در  تهران : اخلاق و تربیت را یکی از مهمترین عوامل شناخته شدن  جامعه مهدوی بیان و تصریح کرد: در جامعه مهدوی بدلیل آنکه افراد آن متخلق به اخلاق الهی هستند بسیاری از هزینه‌ها که صرف ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می شود به صفر خواهد رسید.

وی افزود: تربیت جایگاه والایی دارد و در جامعه ما هم اگر به اخلاق و معنویت بها داده شود ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی و فرهنگی برطرف خواهد شد.

حسینی مفهوم انتظار در روایات را به معنای حرکت و پویایی توصیف کرد و افزود: انتظار، مفهومی انفعالی نیست بلکه   عمل و حرکتی است که در آن شور و نشاط به چشم می‌خورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: افراد در جامعه مهدوی به دنبال حرکت و پویایی هستند و در مقابل ظلم و فساد قیام کرده و به امر به معروف و نهی از منکر فکر می‌کنند.

  حسینی ویژگی افراد مهذب و زمینه‌ساز جامعه مهدوی را ایستادگی و مقاومت در برابر طاغوت‌های زمان عنوان کرد و گفت: انسان‌های مهذب و زمینه‌ساز جامعه مهدوی باید در مقابل ظلم ایستادگی کرده چرا که اگر در مقابل آنان کسی نایستد ظالم مشخص نخواهد شد .

  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ویژگی منتظران را دوری از دنیا پرستی بیان کرد و افزود: در زمان پیامبر‌(ص) با وجود   این که یهود و مسیحیت در مدینه می‌دانستند که پیامبری خواهد آمد و منتظر هم بودند اما در زمان ظهور پیامبر گرامی‌(ص) چون منافع و متاع خود را در خطر دیدند در مقابل ایشان ایستادند و آن جنگ‌ها را به پا کردند.

وی تغییر و تحول در افراد را نیاز رسیدن به یک جامعه مهدوی دانست و گفت: امام زمان‌(عج) در هنگام ظهور صرفا از امداد الهی استفاده نمی‌کند بلکه باید باتغییر و تحول در جامعه  زمینه ظهور فراهم شود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha