دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024

آیین گرامیداشت ششمین سال تاسیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، 10 تیرماه با سخنرانی رییس دفتر تبلیغات اسلامی، در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز ملی پاسخ‌گویی به سؤالات دینی با هدف پاسخگویی تخصصی به سوالات و شبهات، توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تاسیس گردید و با همکاری اساتید و فضلای حوزه به پرسش‌های دینی و اعتقادی عموم مردم پاسخ‌ می دهد.

این مركز با توجه به گستردگی قلمرو معارف اسلامی و گوناگونی سؤالات و شبهات ارسالي در زمینه‌های مختلف (کلام و اعتقادی، فلسفی، تاریخی، سیره اهل بیت، ‌قرآن، فقه، حدیث، اخلاق، تربیتی و...) با تشکیل گروه‌های پژوهشی به پاسخ دهي، اهتمام ورزيده است؛ از این رو با توجه به امکانات موجود، شش گروه فلسفه و کلام،  فقه و احكام ، اخلاق، تاریخ و سياست،  قرآن و حديث و مشاوره در این مرکز شکل گرفته است.

هر یک از گروه‌های شش‌گانه، از مدیر گروه و چند محقق تشکیل شده است. در عین حال، سؤالات وارده، فراتر و متنوع‌تر از گروه‌های تشکیلی است. این گونه پرسش‌ها به تناسب ارتباط با گروه‌های مذکور، به هر یک از گروه‌های تخصصی داده شده و پس از پاسخگویی، پاسخ‌های آماده شده محققان، توسط مدیر گروه‌ها و مدیر پژوهش، ‌ارزیابی می‌شود.

برپایه این گزارش، به مناسبت ششمین سالروز تاسیس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی، مراسمی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفترتبلیغات اسلامی، روز دوشنبه ساعت 18 در محل سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار می شود.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha