پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024

مدیر حوزه علمیه بابل از حضور فعال طلاب برای اولین بار در پارک ها و مراکز تفریحی این شهر خبرداد و گفت: در این طرح، طلاب خواهر و برادر ضمن بیان احکام شرعی ،مشاوره های دینی هم ارائه می کنند.

حجت الاسلام پوراکبر در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به برنامه های تابستانی حوزه علمیه بابل استان مازندران اظهارداشت: استان مازندران با توجه به موقعیت آب و هوایی خود در تابستان شرایط مناسبی را برای تحصیل طلاب مهیا کرده و هرساله برنامه های متعددی در همین راستا در استان برگزارمی گردد.

وی با اشاره به برنامه های حوزه علمیه بابل گفت:  طلاب این حوزه علمیه علاوه بر برنامه های آموزشی، برنامه های مختلف فرهنگی و تبلیغی را در ایام تابستان برنامه ریزی کرده اند.

مدیر حوزه علمیه بابل با تشریح برخی از فعالیت های این حوزه در ایام تابستان اظهارداشت: از جمله این برنامه ها حضور فعال طلاب در برنامه های تبلیغی است که در این طرح طلاب این حوزه به صورت رسمی و غیر رسمی در مساجد،ادارات،نهادها و...حضور یافته و به بیان آموزه های اسلام می پردازند.

وی ادامه داد: راه اندازی مراکز مشاوره و پاسخ گویی به سئوالات شرعی در  پارک ها، بوستان ها و مراکز تفریحی از جمله دیگر برنامه هایی است که برای اولین بار در این شهرو  با حضور طلاب این حوزه در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام پوراکبر افزود: این طرح برای اولین بار در چنین سطح وسیعی در این شهر برگزار و با استقبال بی نظیر مردم مواجه گردید ه است.

این استاد حوزه  اذعان داشت: در این طرح علاوه بر حضور طلاب حوزه علمیه برادران ،طلاب حوزه علمیه خواهران نیز حضور داشته وبه سئوالات شرعی بانوان  پاسخ می دهند .

به گفته ی مدیر حوزه علمیه بابل، این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت .

وی ادامه داد: اعزام طلاب  این حوزه به مناطق محروم از دیگر برنامه هایی است که در حال برگزاری بوده و تعدای از طلاب تا آخرین روزهای ماه مبارک رمضان در مناطق محروم استان مازندارن حضور داشته و ضمن بیان احکام الهی، مشاوره های لازم را به آنها ارائه می کنند .

حجت الاسلام و المسلمین پوراکبر، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره ارتقایی در مدرسه فیضیه مازندران گفت: همزمان با آغاز تابستان امسال دوره ارتقایی طلاب 19 استان کشور در  مازندران و در مدرسه فیضیه آغاز شد که از حوزه علمیه بابل هم  حدود300 طلبه در این طرح  حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه مدت این دوره 45 روز می باشد خاطرنشان ساخت: 15 مردادماه این دوره به پایان رسیده و آزمون نهایی آن برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha