سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 319929
۳۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۲

امکان خروج از این بحران و هرج و مرج وجود ندارد، مگر با ایجاد مرجعیتی فعال و تاثیرگذار که فتوای وی برای همه الزام آور بوده و حلال و حرام را بدون واهمه برای مردم بازگو کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ ماهر حمود امام جماعت مسجد القدس صیدا با انتقاد از فعالیت جریان های تکفیری در سوریه گفت: همه ادعا می‌کنند که آنها نماینده اسلام و میهن هستند و به دنبال آزادی و کرامت ملت سوریه می‌باشد، در حالی که فقط به کشتار و تخریب مشغولند.

وی افزود: جالب این است که افرادی که در خط مقدم مقابله با نظام سوریه برامده اند، افرادی هستند که خود را نماینده دولت اسلامی عراق و شام معرفی می‌کنند و این روزها ابایی ندارد که مسؤولیت انفجارهای روزانه عراق را بپذیرد، انفجارهایی که تنها قربانیان آنها مردم و عابران بازارها و مساجد و حسینیه‌ها می‌باشند. سال‌ها است که این کشتارها ادامه دارد و این تنها سلاح تروریست‌ها است. آیا یک هزارم احتمال، وجود دارد که این کشتارهای روزانه دلیلی شرعی داشته باشد؟

* مصیبت امروز، فتواهای گمراه کننده است

شیخ حمود تاکید کرد: امکان خروج از این بحران و هرج و مرج وجود ندارد، مگر با ایجاد مرجعیتی فعال و تاثیرگذار که فتوای وی برای همه الزام آور باشد و حلال و حرام را بدون واهمه برای مردم بازگو کند.

وی افزود: مصیبت امروز دین ما این فتواهای گمراه کننده از سوی علمای نادانی است که خود را عالم میپندارند و بدی را به جای خوبی به مردم معرفی می‌کنند.

خاطرنشان می‌شود: شیخ ماهر حمود، عضو مجمع علمای لبنان و از شخصیت های تاثیرگذار است که علی‌رغم هجمه های تبلیغاتی از سوی عربستان، قاطعانه از حزب الله لبنان و جریان مقاومت حمایت میکند و بارها نسبت به فتاوایی که منجر به کشتار مسلمانان و فتنه‌انگیزی در جهان اسلام می‌شود، هشدار داده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha