چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ استان اصفهان از اجرای طرح جذب متمرکز در حوزه تبلیغی این استان خبرداد.

حجت الاسلام عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به  تاریخچه ای از زمان شکل گیری شورای سیاست‌گذاری تبلیغ استان اصفهان، اظهارداشت: این سازمان با هدف ساماندهی روند تبلیغ  در استان اصفهان؛ در سال 1390 به دستور و توصیه امام جمعه و مدیر حوزه علمیه اصفهان آیت الله طباطبایی نژاد شکل گرفته و مشغول فعالیت شد.

وی، اعضای شورای سیاست‌گذاری تبلیغ استان را شامل مدیر حوزه علمیه اصفهان ، رئیس اداره کل تبلیغات استان، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی واحد اصفهان، دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ، دبیر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و امور مساجد دانست و در خصوص اهداف  این شورا تصریح کرد: مهم ترین هدف از تشکیل چنین شورایی را درسطح استان اصفهان، هماهنگی در اداره امور تبلیغی، اعزام منظم مبلغین به کل استان اصفهان  و همچنین پرهیز از موازی کاری‌ها در امر تبلیغ  می‌باشد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ استان اصفهان ، شناسایی و ساماندهی مبلغین استان، دریافت و ثبت اطلاعات شخصی و سابقه کاری مبلغین،تشکیل شناسنامه اطلاعاتی تحصیلی،علمی، سوابق تجربه ای  و فردی مبلغین را از اهداف دیگر این شورا عنوان و خاطرنشان کرد: شناسایی و اعزام مبلغ مناطق مورد نیاز تبلیغ در سطح استان ، بررسی امتیازات ، موانع، مشکلات و هنجارها و ناهنجاری های آن مناطق از دیگر اهداف تشکیل چنین شورایی است.

وی در ادامه با اشاره به برخی فعالیت‌های این شورا،از تشکیل بیش از 31 جلسه باحضور نمایندگان حوزه ، سازمان و دفتر تبلیغات اسلامی در سطح استان اصفهان خبر داد و گفت: در طول روند برگزاری جلسات شورای سیات‌گذاری تبلیغ، مصوبات خیلی خوب و مناسبی  به تصویب رسیده است که همگی لازمه امر تبلیغ استان بوده است که از نمونه های بارز این مصوبات جذب متمرکز درحوزه تبلیغی است.

حجت الاسلام عباسی به توضیح جذب متمرکز درحوزه تبلیغی پرداخت و اظهار داشت: طبق این مصوبه همه ارگان‌هایی که وظیفه جذب و اعزام مبلغ دینی را برعهده داشته اند از جمله سازمان تبلیغات اسلامی،دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه علمیه، موظف شده اند که در صورت مراجعه مبلغ به آنها،چنانچه طلبه و روحانی مبلغ فقط در یکی از مراکز یادآور شده، پرونده و شناسنامه کاری و سابقه تبلیغی داشته باشد کفایت کند و برای مراکز دیگر نیز کافی باشد.

وی با اشاره به بخشی از سیاست های کاربردی این شورا گفت: نیازسنجی مناطق مختلف استان اصفهان برای برنامه ریزی بهتر فرهنگی،اجتماعی،سیاسی ، دینی و مذهبی مناسب با شرایط منطقه اعزامی مبلغ است.

دبیر شورای سیاست‌گذاری تبلیغ استان اصفهان در پایان از تشکیل شعبه ها و نمایندگی های این شورا در سطح استان اصفهان خبرداد و یادآورشد: در شهرستانها نیز ائمه جمعه به عنوان مسئول  شورای سیاست گذاری تبلیغ شهرستان ها هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha