سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حسین ملانوری

حوزه / جانشین معاون تبلیغ حوزه های علمیه با اشاره به آموزش 20 هزار طلبه، گفت: طلبه در هر جايگاه و مقامي باشد، در نگاه اول به عنوان يك مبلغ به او نگريسته مي شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از كرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین ملانوري، عصر امروز در گردهمایی معاونین ستادی حوزه و مديران مدارس علميه استان هاي غرب كشور در كرمانشاه، با اشاره به اهمیت تبلیغ و رسالت حوزه در این عرصه، اظهار داشت: تبليغ رسالتي مهم و از وظايف اصلي حوزه و حوزويان است و باید تلاش و اهتمام ویژه ای در اجراي اين امر خطير به كار گرفته شود.

وي در ادامه با اشاره به اجرای طرح بينات، افزود: در قالب این طرح، هر مدرسه علميه در سطح كشور بايد 50 پايگاه و مكان فرهنگي واقع در محدوه خود را از نظر فرهنگي پوشش دهد و اين امر علاوه بر يك كار تبليغي خوب و مثبت، كارهاي فرهنگي را هم تحت شعاع خود قرار مي دهد.

جانشین معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه با اشاره به ارتباط روحانیت و مردم، ابراز داشت: رابطه گسترده و عميق بیم مردم و روحانیت در جريان است و این امهم موجب نزديكي بيشتر مردم در صنف هاي مختلف به روحانيون بوده است.

حجت الاسلام ملانوری، شناسايي طلاب توانمند و داراي استعداد در امر تبليغ را مهم خواند و عنوان كرد: مديران حوزه های استان ها و مدارس می بایست با تشكيل شورايي، اين استعدادها را شناسايي و با طبقه بندي زمينه فعاليت آنها، آنان را به پايگاه هاي مورد نظر اعزام نمايند.

وی همچنین ايجاد گروه هاي تبليغي در مدارس علميه را از عوامل موفقيت در زمينه تبليغ دانست و تصريح كرد: آموزش تبليغي به طلاب باید متناسب با شرايط و موقعيت محيط اطراف باشد تا بتوانند پاسخگوي مسائل نیازهای جامعه باشند.

جانشین معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه، رصد آسيب هاي فرهنگي - اجتماعي و همچنين فعالیت در حوزه فرق و اديان را از وظايف مدیران مدارس علميه برشمرد و گفت: بايد علاوه بر شناسايي نقاط ضعف، براي جلوگيري از نفوذ دشمنان از اين طريق، مبلغان فرق ديني را شناسايي کرده و از افكار و عقايد آنها آگاهي يافت؛ در اين زمينه تشکیل اتاق فكر و استخراج راهكارهاي متناسب در مورد آسیب ها انديشيده و ارائه گردد.

حجت الاسلام ملانوری در پایان با اشاره به آموزش 20 هزارطلبه، گفت: طلبه در هر جايگاه و مقامي باشد، در نگاه اول به عنوان يك مبلغ به او نگريسته مي شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha