جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله مقتدایی

حوزه/ یکی از مهترین مسائلی که طلاب خواهر باید به آن توجه نمایند این است که تحصیل و پژوهش به خروجی های مورد نیاز کشور منجر شود زیرا کشور با نیازها و خلاء های جدی در حوزه تبلیغ مواجه است و امروزه مناطق مختلفی از کشور نیازمند طلاب هستند.

به گزاری خبرگزاری«حوزه»، آیت الله مقتدایی ظهر امروز در هشتمین جشنواره برترین های حوزه علمیه خواهران که در مجتمع نرجس خاتون(س) جمکران برگزار شد، گفت: طلاب خواهر باید قدردان حضور در حوزه باشند زیرا این حضور و توفیق برای هر کسی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: طلاب در هر سطح که باشند نباید خود را درآن سطح متوقف کنند اگر طلبه ای عنوان نخبه را به دست آورد نباید دست از تلاش بردارد زیرا این توقف به معنی پس رفت وی خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: طلاب پس از کسب علم در حوزه می بایست خود را به صفات عالیه متخلق کنند زیرا یکی از ویژگی های طلاب در کنار علم آموزی، متخلق شدن به اخلاق است و جامعه نیز همین انتظار را از طلاب دارد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: طلاب نخبه و برگزیده باید تلاش خود را افزون کنند و طلابی که در این جمع حضور نیافته و نیامدند نباید احساس سرافکندگی و شکست خوردگی داشته باشند، زیرا تمام لحظات طلبگی باید صرف علوم آموزی و رشد شود و قطعا با رشد و تلاش بیشتر می توانند به عرصه های علمی  و عملی در حوزه تحصیل تبلیغ و پژوهش دست پیدا کنند.

آیت الله مقتدایی افزود: طلاب خواهر باید توجه داشته باشند که تحصیل مانعی برای تشکیل زندگی و تربیت فرزندان نیست قطعا وظیفه طلاب خواهر به عنوان یک مادر یا همسر و ستون زندگی خانوادگی بسیار سخت است ولی می توانند با جدیت و پشتکار این زمینه ها را جبران کرده و در همه عرصه ها موفق باشند.

وی گفت: برخی از طلاب خواهر فکر می کنند که با ازدواج آنها را از این کار باز می دارند در حالی که با مراجعه به الگویی هایی که در این عرصه وجود دارند می بینید که طلاب بسیاری هم در تحصیل و تبلیغ موفق بوده اند و هم در همسرداری و فرزند داری موفق عمل کرده اند.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزایش تعداد طلاب برتر خواهر از مناطق محروم را یکی از دلایل موفقیت حوزه های علمیه خواهران برشمرد و گفت: امروزه شاهد آن هستیم علی رغم تمام محرومیت ها طلاب خواهر از دور افتاده ترین مناطق کشور در جمع برترین ها حضور می یابند که باعث افتخار و مباهات حوزه های علمیه است.

آیت الله مقتدایی بیان کرد: یکی از مهترین مسائلی که طلاب خواهر باید به آن توجه نمایند این است که تحصیل و پژوهش به خروجی های مورد نیاز کشور منجر شود زیرا کشور با نیازها و خلاء های جدی در حوزه تبلیغ مواجه است و امروزه مناطق مختلفی از کشور نیازمند طلاب هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha