یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت امروز به دنبال ارتقای ساختارهای شکل گرفته و ایجاد یک نهضت علمی بزرگ و فراگیر در حوزه خواهران هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی پیش از ظهر امروز در هشتمین جشنواره برترین های حوزه علمیه خواهران در مجتمع نرجس خاتون گفت: این جشنواره ها در حقیقت جشن بندگی، خدمت و رشد و  روشن کننده مسیر آینده حرکت علمی و عملی حوزه علمیه خواهران خواهد بود.

وی افزود: افتخار برای حوزه علمیه بس است که طلاب آن در مسابقه مغفرت و غفران الهی قرار گرفته اند؛ این مسابقه فرصتی برای تکاثر و تفاخر نیست؛ بلکه مسابقه ای برای شناخت ظرفیت ها و برآورد میدانی وسازمانی است؛ امروز به مدد تلاش های حوزویان خواهر، دیگر آموزش های علمی در حوزه صرفا در حوزه برادران عرضه نمی شود و این مساله تقسیم شده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیان کرد: اولین اثر این تلاش آن است که ثابت شده که حوزه های علمیه خواهران در عرصه علم، پژوهش و سایر کارکردهای حوزه علمیه موثر هستند که این دستاورد، کم نیست؛ اگر 17 سال پیش به دنبال آن بودیم که ساختار و فرصت هایی ایجاد کنیم؛ ولی امروز ما به دنبال ارتقای این ساختارهای شکل گرفته و ایجاد یک نهضت علمی بزرگ و فراگیر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی اظهارکرد: طلیعه های این حرکت عظیم را می توانیم مشاهده کنیم؛ امروز علم آموزشی و تولید علم منحصر به قم و یک نقطه خاص نیست و این عرصه در سراسر کشور توزیع شده است؛ هیچ دلیلی روشنتر از نتیجه کار طلاب بر نتیجه کار نیست که روز به روز باید این تلاش ها گسترش یابد.

وی گفت: اگر سخن از ارتقای رشد علمی و عملی در بخش های مختلف حوزه علمیه داشته باشیم دیگر نباید از مقام اثبات و ثبوت و پیشینه و سابقه به شکل صرف صحبت کرد، ولی شاخص های علمی جایگاه خود را دارند؛ کرسی های آزاد اندیشی در حوزه علمیه خواهران به همت خواهران طلبه وارد چهارمین سال برگزاری شده است.

وی افزود: در سال اول 50 کرسی آزاد اندیشی درکشور برگزار شد که در سال گذشته این رقم به حدود 300 کرسی رسید؛ سطح علمی این نشست ها هم بسیار بالا بوده است.

سطح چهار را در استان های کشور توسعه می دهیم

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی بیان کرد: امیدوار هستیم که با همت طلاب خواهر به زودی شاهد راه اندازی کرسی های نظریه پردازی در حوزه علمیه خواهران باشیم؛ باید سطح حوزه های علمیه خواهران را افزایش دهیم؛ امروز شاهد فعالیت 60 مرکز آموزش عالی و تخصصی حوزوی خواهران در سطح 3 هستیم که در 13رشته مشغول به فعالیت هستند؛ امروز ضروری است که این حرکت علمی را ارتقا داده و سطح چهار را در استان های کشور توسعه جدی بدهیم.

مدیر حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: اگر کسی به خدا متکی نباشد علم و عمل او بر خلاف مسیر انسانیت و بشریت صرف می شود، زیرا انسان ها بدون خدا و دین مسیر انحراف را در پیش می گیرند؛ این جشنواره ها فرصت مناسبی است که ما ظرفیت خود را بشناسیم.

وی گفت: طلاب خواهر باید بدانند که اعلام برترین شدن تازه اول راه است و این مسیر مسیری بسیار پیچیده است؛ باید برای ارتقا و شکوفا شدن این ظرفیت ها تلاش کنیم و طلاب خواهر باید بهره وری خود را افزایش دهند و می توانند از این جشنواره ها خود و ظرفیت های خود را بازشناسی کنند.

وی افزود: امروزه رشد علمی متوقف در حوزه علمیه قم و مشهد و تهران نیست، بلکه در دورترین نقاط کشور نیز امروز بخشی از برترین های کشور رشد کردند و این مساله بیانگر آماده بودن ظرفیت های حوزویان برای رشد و تعالی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha