شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام جمشیدی حوزه خواهران

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که باید از ویژگی‌های اصیل حوزه استفاده کنیم گفت:: خواهران طلبه در دورترین نقاط کشور، پرچم اسلام ناب را به اهتزاز درآورده‌اند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»،حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی امروز  در آغاز اجلاس مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به وجود مشکلات فراوان در برخی مدارس علمیه خواهران اظهار کرد: مسئولیت رفع این مشکلات بر عهده مدیران استانی قرار دارد و باید از فرصتی که در اختیار داریم حداکثر استفاده را ببریم.

وی با بیان اینکه باید نیازهای اولیه مدارس علمیه خواهران تامین شود، ادامه داد: ما به کارمان معتقدیم و کار خود را تربیت انسان‌های عفیف و شایسته می دانیم.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه به جمع عفیف‌ترین خواهران در این نهاد افتخار می‌کنیم، یادآور شد: این خواهران در دورترین نقاط کشور، پرچم اسلام ناب را به اهتزاز درآورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طلاب در دورترین نقاط کشور و در استان‌های مرزی توانسته‌اند در جشنواره برترین‌های حوزوی عناوین برگزیده را به دست آورند، گفت: این نشان می‌دهد اکنون تولید علم و علم‌آموزی منحصر به شهر قم نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به سیاست مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در واگذاری امور به مدیریت‌های استانی و سپس به واحدهای حوزوی ادامه داد: هر کاری که در مدیریت استانی قابلیت اجرا دارد باید از ستاد مرکز به مدیریت استانی واگذار شود و هر کاری که در مدرسه علمیه قابلیت اجرا دارد باید به مدرسه علمیه واگذار شود.

وی اضافه کرد: باید از ویژگی‌های اصیل حوزه استفاده کنیم که در آن با کمترین امکانات بیشترین کارها انجام می‌شود. باید کارها به مدارس واگذار شود و این امر به برنامه‌ریزی نیاز دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به موضوع مدرک‌گرایی در حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: طلاب خواهر پنج سال از بهترین سال‌های عمر خود را در اختیار حوزه قرار می‌دهند ما باید از این فرصت استفاده کنیم و انگیزه‌ها را تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه مباحث اخلاقی و فرهنگی صرفا به جلسه اخلاق مدرسه مربوط نمی‌شود، اظهار کرد: اساتید مدرسه با رفتار خود آداب نشستن و برخاستن، مطالعه کردن و ... را به طلبه آموزش می‌دهند و هدایت این امور برعهده مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha