جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید غدیر شناسی همانند دهه عاشورا به یک فرهنگ عمومی در دنیا معرفی شود چرا که عید غدیر عالی ترین و بزرگترین اعیاد اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معظم له امروز در دیدار جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی که در دفتر معظم له برگزار شد، به تبیین جایگاه والای غدیر و اهمیت  معرفی آن برای مردم پرداختند.

ایشان با اشاره به اینکه جریان غدیر تنها یک جریان مقطعی نیست، یادآور شدند: این جریان عظیم برای همه بشریت و زمان هاست به گونه‌ای که پیامبر(ص) تاکید داشتند این واقعه را حاضرین به غائبین تا قیامت برسانند.

*نیاز به امام و پیشوا اساسی ترین نیاز بشر

حضرت آیت الله نوری همدانی نیاز به امام و پیشوا را یکی از اساسی ترین نیاز های بشریت عنوان کردند و افزودند:

خدا همان‌گونه که همه نیاز‌های بشر مثل خوراک و پوشاک و سایر نیازها را  تامین کرده است، نیاز به امام، پیشوا و رهبر را که بسیار مهم تر و حیاتی تر است را نیز تامین کرده چرا که انسان موجود، مختاری است که به یک هادی و پیشوا نیازمند است.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی از معصومین (ع) اظهار داشتند: خداوند متعال قبل از خلقت انسان‌ها رهبر و امام را خلق کرده و آخرین نفری هم که از دنیا می‌رود نیز امام است و این نشان دهنده اهمیت وجود رهبر آسمانی در میان مردم می‌باشد.

معظم له با اشاره به آیات غدیر در قرآن، ابلاغ ولایت علی (علیه السلام) را ضامن بقای اسلام تا روز قیامت دانستند و افزودند:کفار خیال می کردند که با مرگ پیامبر(ص)، دین اسلام برای همیشه نابود می شود و از اسلام اثری باقی نمی ماند؛ اما با اعلام جانشینی علی علیه السلام از سوی پیامبر(ص) و به فرمان خدا آنان ناامید شدند چرا که می دانستند با وجود شخصیتی مانند امیرالمومنین(ع) با آن فضایل بی شمار و فداکاری در راه اسلام این دین تا روز قیامت باقی خواهد ماند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، همگان را به حفظ و بزرگداشت غدیر خم دعوت کردند و تاکید نمودند: انحراف از جریان غدیر خم باعث نابودی اسلام می شود، بنابر این باید غدیر همانند عاشورا به یک فرهنگ عمومی در دنیا معرفی شود؛ چرا که عید غدیر عالی‌ترین و بزرگ ترین اعیاد اسلامی است و به فرموده قرآن مجید موجب اکمال دین می شود.

*بدون جهاد اسلام پیشرفت نخواهد کرد

این مرجع تقلید خطاب به پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند:شما نیز که نام خود را در دفتر مجاهدین ثبت کرده اید؛ توفیق بزرگی است؛ چرا که هر پیامبری که به رسالت مبعوث می‌شد، با کتاب شمشیر و جهاد در راه خدا همراه بوده اند و بدون جهاد، اسلام پیشرفت نخواهد کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha