پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024

چهارمین کنگره بین‌المللی «شعر مقاومت اسلامی» با حضور شاعران بین‌المللی امروز در سالن همایش‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مهدی مهدوی‌نژاد در این کنگره، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و دفاع مقدس، به‌ویژه 6 هزار شهید استان قم، گفت: شهدا ندای اسلام‌خواهی و مبارزه با استکبار و استعمار را از قم سر دادند.

وی  با بیان این‌که حرم حضرت فاطمه معصومه(س)، مایه مباهات اهل قم است،افزود: قم قطب زیارتی ایران پس از مشهد مقدس می باشدکه بارگاه نورانی حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان، آن را متبرک کرده‌اند و وجود حوزه علمیه و زندگی مراجع عظام تقلید در این شهر مایه مباهات اهل قم است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با توجه به حضور طلاب بیش از صدکشورجهان در قم گفت:  وجود مؤسسات فرهنگی و هنری، قم را به دومین مرکز چاپ و نشر کشور تبدیل کرده است.

2هزار هیات مذهبی در قم

مهدوی نژادبا اشاره به بیش از 60 هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های قم خاطرنشان کرد: وجود دو هزار هیئت مذهبی که نیمی از آنها جلسات منظم و هفتگی دارند، از دیگر ویژگی‌های فرهنگی و دینی قم به شمار می

رود.

وی  با بیان این‌که ایستادگی و مقاومت مردم ایران موجب شده تا نور انقلاب به همه کشورها صادر شود، عنوان داشت: امام راحل خط مبارزه با مستکبران و ظالمان را به‌عنوان پیامی جاودانه به همه مسلمانان نشان داد.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب با اشاره به بیداری اسلامی درمنطقه تصریح کرد: روند بیداری های اسلامی رویاهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را در ایجاد اسرائیل بزرگ و حاکمیت نیل تا فرات را بر باد داده است.

مهدوی نژاد با بیان این‌که تمسک به اسلام، تنها راه پیروزی در مقابل دشمنان است، ابراز کرد: مسلمانان دریافته‌اند که تنها با تمسک به اسلام و شعار نه شرقی، نه غربی می‌توان در مقابل قدرت‌های پوشالی ایستاد و تسلیم نقشه‌های آمریکایی نشد.

وی با اشاره به ایجاد اختلافات مذهبی در بین مسلمانان، گفت: دشمنان نتوانسته‌اند در مقابل امواج بیداری اسلامی ایستادگی کنند، به همین دلیل درصدد ایجاد انحراف و اختلاف از طریق برادرکشی بین مسلمین دست‌زده است.

مهدوی‌نژاد درادامه با اشاره به جایگاه هنر و شعر مقاومت گفت: هنر به عنوان یکی از سلاح‌های برنده‌ در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان، به‌شمار می رود و هنرمندان جهان اسلام باید با استفاده از ابزاری که در اختیار دارند، نقش خود را در مبارزه علیه استکبار به خوبی ایفا کنند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با بیان این‌که اسلام پرچم‌دار صلح و دوستی برای جهانیان است، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نیز درحال حاضر به‌عنوان کشور اسلامی، منادی پیام بزرگ صلح اسلام برای جهانیان بوده است .

انتهای پیام 16/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha