سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

امروز مذاکره کنندگان ایرانی، در مذاکرات 1+5 باید با الگو گیری از نهضت عاشورا، گفتگویی منطقی و باعزت داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در گفتگو با خبرنگار سرویس استانهای خبرگزاری حوزه با اشاره به قیام امام حسین (ع)  اظهارداشت: نهضت اباعبدالله الحسین(ع) نهضتی سراسر عزت و حریت است بطوریکه سیدالشهدا هرگز زیربار ظلم نرفتند؛ این امام همام مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح دادند و همین امر باعث ماندگاری نهضت عاشورا در تاریخ شد.

وی ،مذاکرات ایران با 1+5  را مدنظر قرارداد و با بیان اینکه واقعه عاشورا سراسر زیبایی های اخلاقی،اجتماعی و... است، افزود: یکی از ویژگی های بارز واقعه کربلا بازبودن باب مذاکره است ، بطوریکه امام حسین(ع)از هر فرصتی برای مذاکره با دشمن و فراخواندن آنها به اسلام ناب  و بیدار کردن وجدان های آنها استفاده می کردند.

نمانیده ولی فقیه در چهار محال و بختیاری، تاکید کرد: وقتی تاریخ را بررسی می کنیم، در تمامی  مذاکرات امام حسین(ع) ،شاهد موج منطق و عزت هستیم .

وی تصریح کرد: بر اساس برخی از روایات حتی در شب عاشورا هم امام حسین(ع) در مذاکره ای با عمر سعد اتمام حجت کردند.

امام جمعه شهرکرد، با تاکید براینکه مذاکره امری غریب در اسلام نیست اذعان داشت: در طول تاریخ اسلام ، همواره مذاکره وجود داشته است اما مذاکره منطقی! ما در اسلام هرگز از ناحیه مذاکره ضربه نخورده ایم .

وی ادامه داد: مذاکره در اسلام باید طوری بیان شود که اهداف الهی را بیان کند، اگر طرف ما مذاکره را پذیرفت که چه بهتر ،این مهم تبدیل به فرصتی باارزش می شود ولی اگر نپذیرفت آنوقت  ذات پلید طرف مقابل برهمگان آشکار می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام، با بیان اینکه به قول  مقام معظم رهبری مذاکرات 1+5  تجربه ای جدید است، خاطرنشان ساخت: آنچه در این مذاکرات مهم بوده و ما از سید و سالار شهیدان باید الگو بگیریم اینست که در مذاکرات باید با منطق و عزت جلو برویم.

وی تاکید کرد: امروز دشمنان باید بدانند که ما تحت تاثیر تحریم ها، وادار به مذاکره نشده ایم بلکه این فرصت را برای آنها ایجاد کرده ایم؛ ملت ایران ثابت کرده اند که تابع ولایت بوده و حاضرند برای دفاع از آرمان های خود از جان خود نیز بگذرند.  

انتهای خبر18/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha