یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
کد خبر: 323393
۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۱

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان این که جمهوری اسلامی در امر اقامه نماز تلاش‌های بسزایی انجام داده، گفت: باید برنامه‌هایی توسط صدا و سیما و مسئولین ستاد اقامه نماز کشور برای بیان چگونگی کیفیت اقامه صحیح نماز برای جوانان اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله مقتدایی امروز در مراسم افتتاح اولین کتابخانه تخصصی نماز استان قم که در محل کتابخانه عمومی گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع)،برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان درسخنانی اظهار داشت: در ایامی قرار داریم که مصادف است با اسارت آل‌الله و مصیبت عظمای حضرت سیدالشهدا‌(ع) که احیا کننده دین بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با تاسی از راه و سیره حضرت سید‌الشهدا‌(ع) در امر اقامه نماز تلاش‌های بسزایی انجام داده است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: همان‌طوری که مقام معظم رهبری بر امر کتاب‌خوانی و ترویج آن تاکید کرده‌اند؛ هر چه کار برای نماز صورت بگیرد کم است.

آیت‌الله مقتدایی با تاکید بر این که اقامه نماز و  اهتمام به آن باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد، تشویق جوانان به نماز را یکی از ضروریات دانست و گفت: راه‌اندازی و تشکیل کتابخانه‌های تخصصی نماز می‌تواند در امر اقامه نماز جوانان مفید باشد.

وی  داد: با الگوگیری از اولین کتابخانه تخصصی نماز قم، باید در سایر استان‌ها نیز برای ترویج و پژوهش نماز اقدام شود.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امیدوارم به برکت قیام حضرت سیدالشهدا‌(ع) که در راه نماز و اصلاح دین جد خود شهید شدند، موجب گسترش اقامه نماز در جامعه گردد.

 آیت الله مقتدایی در پایان با بیان این‌که کیفیت اقامه نماز خوب به جوانان معرفی نشده، گفت: باید برنامه‌هایی توسط صدا و سیما و مسئولین نماز  کشور و بیان چگونگی کیفیت اقامه صحیح نماز برای جوانان بیان اجرا شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha