شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه با اشاره لزوم توجه جدی و دقیق به مطالبات مقام معظم رهبری،‌ از راه اندازی مرکز تخصصی تربیت مدیر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، امروز در اجلاس مدیران مدارس علمیه کشور، با اشاره به رسالت های حوزه، گفت:‌ حوزه‌ علاوه بر نشر معارف قرآن، سیره اهل‌بیت‌(ع) و تربیت مجتهدان، برای بالا بردن سطح معرفتی مردم نسبت به دین، مدیریت تمامی منابع انسانی را بر عهده دارد.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از حوزه‌، تصریح کرد: مطالبات رهبر معظم انقلاب باید به طور جدی، دقیق و ظریف مورد توجه و واکاوی قرار گیرد.

وی در ادامه ماموریت معاونت آموزش حوزه را مبتنی بر چهار عنصر عنوان کرد و ادامه داد: طلبه، متن، استاد و مدیر از مهمترین ارکان آموزشی حوزه‌های علمیه به شمار می‌آیند که جایگاه طلاب، از دیگر عناصر پررنگ‌تر است و مدیران باید در گزینش و پذیرش آنان نهایت دقت و ظرافت را داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به شاخصه‌های مدیر موفق در سیستم آموزشی حوزه‌، تاکید کرد: مدیر موفق کسی است که در سیستم آموزشی، پذیرش و گزینش طلبه، انتخاب استاد و دیگر موارد با انسجام و هماهنگی عمل نماید.

معاون آموزش و امور حوزه‌های علمیه از ایجاد مرکز تخصصی تربیت مدیر در حوزه‌های علمیه خبر داد و افزود: تربیت مدیر یکی از نیازهای اساسی حوزه‌ به شمار می‌رود و اقدامات اولیه برای راه اندازی این مرکز انجام شده است.

وی همچنین درباره ضرورت پرداختن به متون درسی موجود، ابراز داشت: متون درسی موجود و رایج در حوزه‌های علمیه بنا بر سفارش مقام معظم رهبری تا زمانی که برنامه جدید تدوین نشده، همچنان مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha