سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024

دبیر کنگره بین المللی "خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت" از تدوین دایرة المعارف کارنامه جنایات تکفیری ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی علیزاده موسوی در نشست اعضای ستاد کنگره بین المللی «خطر جریان‌های تکفیری برای اسلام، مسلمین و جهان بشریت و راه‌های برون رفت از آن» با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی، نماینده آیت الله العظمی سیستانی، با ابلاغ سلام گرم آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی، به ارائه گزارشی از روند اقدامات دبیرخانه این کنگره پرداخت.

وی با بیان این که خطر جریان‌های تکفیری یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در جهان اسلام مطرح است، تصریح کرد: بمب‌گذاری‌ها و اقدامات تروریستی در عراق، پاکستان، سوریه و ... که روزانه منجر به کشته شدن مسلمانان می شود، موجب توجه به این مسئله شده است.

دبیر کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری با تاکید بر اینکه جنایات تکفیری ها نظیر سر بریدن افراد، دنیا را تحت تاثیر قرار داده، ابراز داشت: حضرت آیت‏ اللّه مکارم ‏‏شیرازی به همراهی و همکاری حضرت آیت الله سبحانی و گروهی از علما و اندیشمندان، در پی احساس مسئولیت در این زمینه، کنگره عظیمی را طراحی کردند که با حضور علمای شیعه و سنی به تبیین ماهیت واقعی تکفیری ها و برآورد خطرات و آسیب‏ های این جریان ها پرداخته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کنگره های عظیم در راستای ضربه زدن به جریان های تکفیری، تصریح کرد: باید در جهان اسلام اجماع علیه جریان های تکفیری را کلید بزنیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی با بیان اینکه با عملکرد نامناسب و خشونت آور تکفیری ها، فضای بسیار مناسبی برای معرفی این جریان در جهان اسلام به وجود آمده، ابراز داشت: کشورهای اسلامی از آسیب های خطرات تکفیری ها خسته شده اند.

دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری با اشاره به این که این کنگره در آبان ماه سال آینده برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: قبل از برگزاری کنگره، ده پیش نشست در ده منطقه مهم جهان اسلام برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی‌زاده با بیان این که کارنامه جنایات تکفیری‌ها از هجوم به آثار اسلامی و تخریب قبور گرفته تا جنایت‌های انسانی، در دایرة المعارفی در قالب کنگره خطر جریان های تکفیری تدوین خواهد شد، افزود: موسوعه ای نیز در قالب 50 جلد علیه تکفیری ها تدوین می شود.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین یادآور شد: تمام فتاوا و نظرات علما از صدراسلام تاکنون پیرامون حرکت و رد تکفیر، در یک مجموعه جمع‌آوری خواهد شد.

دبیر کنگره خطر جریان های تکفیری در پایان خواستار حمایت آیت الله العظمی سیستانی و همکاری حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در برگزاری با شکوه این کنگره عظیم شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha